Glasba Bartolomea Mutisa, grofa iz Cesane
DOI:
https://doi.org/10.3986/dmd13.1-2.08Ključne besede:
zgodnja monodija, Bartolomeo Mutis, italijanski dvorni glasbeniki v AvstrijiPovzetek
Bartolomeo Mutis, grof iz Cesane, je bil dvorni kaplan in pevec v glasbeni kapeli nadvojvode Ferdinanda v Gradcu. Leta 1613 je izšla njegova zbirka, v kateri je bilo kar štirinajst monodičnih skladb in malih duhovnih koncertov, in je ena od prvih takih zbirk, ki so izšle izven Italije. Mutisov slog je analiziran v primerjavi z drugimi njemu sodobnimi glasbenimi viri.Prenosi
Literatura
Bonometti, Giovanni Battista, ed. Parnassus musicus Ferdinandaeus. Venice: Giacomo Vincenti, 1615.
Blackburn, Bonnie J., and Edward Lowinsky. “Luigi Zenobi and his Letter on the Perfect Musician”. Studi Musicali 22, no. 1 (1993): 61–114.
Brunelli, Antonio. Varii Esercitii, 1614. Edited by Richard Erig. Italienische Diminutionslehren, 2. Zürich: Musikverlag zum Pelikan, 1977.
Caccini, Giulio. Le Nuove Musiche: Giulio Caccini; Riproduzione dell’edizione del 1601. Edited by Francesco Mantica. Prime fioriture del melodramma italiano, 2. Rome: Raccolte Claudio Monteverdi, 1930.
Federhofer, Hellmut. “Graz Court Musicians and their Contributions to the ‘Parnassus Musicus Ferdinandaeus’ (1615)”. Musica Disciplina 9 (1955): 167–244.
———. Musikpflege und Musiker am Grazer Habsburgerhof der Erzherzöge Karl und Ferdinand von Innerösterreich. Mainz: B. Schott’s Söhne, 1967.
———. “Mutis, Bartolomeo, Count of Cesana”. In Grove Music Online. Accessed 18 September, 2017.
Grassl, Markus. “Mutis, Bartolomeo Conte di Cesana”. In: MGG Online, edited by Laurenz Lütteken. Accessed 18 September 2017.
Herbst, Johann Andreas. Musica Moderna Prattica, overo maniera di buon canto. 2nd ed. Frankfurt: Antonius Hummen, 1653.
Javitch, Daniel. “Il Cortegiano and the Constraints of Despotism”. In The Book of the Courtier, by Baldassare Castiglione, edited by Daniel Javitch, translated by Charles S. Singleton, 319–328. Norton Critical Editions. New York: Norton, 2002.
Rasi, Francesco. Musiche da camera e chiesa, 1612. Edited by Herbert Seifert. Denkmäler der Musik in Salzburg, 7. Salzburg: Selke Verlag, 1995.
Wessely, Othmar, ed. Frühmeister des Stile nuovo in Österreich. Denkmäler der Tonkunst in Österreich, 125. Graz: Akademische Druck- u. Verlaganstalt, 1973.
———. Das Werden der barocken Musikkultur. In Musikgeschichte Österreichs, vol. 1, Von den Anfängen zum Barock, 2nd ed., edited by Rudolf Flotzinger, 253–297. Vienna: Böhlau Verlag, 1995.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki