Implementing an Expanded Communication Model in High-School Grammar Instruction

Authors

  • Manca Černivec

DOI:

https://doi.org/10.3986/jz.v24i2.7101

Keywords:

Slovenian instruction, language teaching, high school, language instruction models, teaching grammar

Abstract

This article discusses how language instruction—specifically, grammar instruction—takes place in Slovenian high schools. Due to the large volume of literature in the curriculum and the design of the secondary-school leaving exam (Sln. matura), language instruction is adapted to literature instruction, and its share is smaller than that of literature instruction. To save time, grammar teachers use a traditional teaching model, which they supplement in places with elements of an expanded communication model.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ahačič 2010 = Kozma Ahačič, Okrogla miza: Aktualna vprašanja pouka slovenščine v teoriji in praksi, 21. slovenski slavistični kongres: Vloge središča – konvergenca regij in kultur, 2010 〈http://641.gvs.arnes.si/okr_miza.doc〉.

Bešter Turk 2016 = Marja Bešter Turk, Toporišičev pogled na poučevanje slovenskega jezika v šoli in današnje stanje, v: Toporišičeva obdobja, ur. Erika Kržišnik ‒ Miran Hladnik, Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete, 2016 (Obdobja 35), 481–488.

Černivec 2017 = Manca Černivec, Modeli pouka slovenskega jezika kot prvega/maternega jezika v slovenskih gimnazijah: magistrsko delo, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, 2017. ‒ Tipkopis.

Kramar 2009 = Martin Kramar, Pouk, Nova Gorica: Educa, 2009.

Poznanovič Jezeršek idr. 2008 = Mojca Poznanovič Jezeršek idr., Učni načrt: slovenščina: gimnazija, Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport ‒ Zavod RS za šolstvo, 2008.

Rupnik Vec ‒ Kompare 2006 = Tanja Rupnik Vec ‒ Alenka Kompare, Kritično razmišljanje v šoli, Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, 2006.

Slovenščina: UN 1998 = Slovenščina: predmetni katalog – učni načrt 1998, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport 〈http://eportal.mss.edus.si/msswww/programi2001/programi/gimnazija/gimnazija/3sloven.htm〉.

Slovenščina v javnosti 1983 = Slovenščina v javnosti: gradiva in sporočila, Ljubljana: Republiška konferenca Socialistične zveze delovnega ljudstva Slovenije: Slavistično društvo Slovenije, 1983.

Strmčnik 2001 = France Strmčnik, Didaktika: osrednje teoretične teme, Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete, 2001.

Toporišič 1987 = Jože Toporišič, Slavist in slovenščina v šoli in »šoli«, Naši razgledi 36 (1987), št. 11, 547–556.

Toporišič 2011 = Jože Toporišič, Intervjuji in polemike, ur. Mateja Jemec Tomazin, Ljubljana: Založba ZRC, 2011.

Vogel 2015 = Jerca Vogel, Modeli jezikovnega pouka pri predmetu slovenščina od leta 1990 do danes, Jezik in slovstvo 60 (2015), št. 3‒4, 173–183.

Vogel 2016 = Jerca Vogel, Predavanja pri predmetu Didaktika slovenskega jezika, Ljubljana: Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, 2016.

Vogel 2017 = Jerca Vogel, Pojmovanje jezikovne zvrstnosti pri pouku slovenščine v gimnazijah med

teorijo in prakso, Jezik in slovstvo 62 (2017), št. 4, 17–30.

Published

2018-12-09

How to Cite

Černivec, M. (2018). Implementing an Expanded Communication Model in High-School Grammar Instruction. Jezikoslovni Zapiski, 24(2). https://doi.org/10.3986/jz.v24i2.7101