An Experimental Presentation of the Attitude towards Foreign Names of Slovene Companies through Statistical Analysis

Authors

  • Alenka Gložančev

DOI:

https://doi.org/10.3986/jz.v4i1.2723

Abstract

Foreign names of Slovene companies are one of the current issues concerning the Slovene language and culture. The author presents a pilot study, based on statistical analysis, of the attitude which the native speakers of Slovene take towards such names.

Downloads

Download data is not yet available.

References

FERLIGOJ, Anuška, Razvrščanje v skupine - teorija in uporaba v družboslovju, Fakulteta za družbene vede, Ljubljana, 1989.

GLOŽANČEV, Alenka, Enobesedna imena slovenskih podjetij, Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU, Ljubljana, 1991.

GLOŽANČEV, Alenka, Enobesedna imena novejših, zasebnih podjetij v delu Ljubljane, Jezikoslovni zapiski 1, 1991, str. 87-98.

Izpolnjeni vprašalniki o odnosu do tujejezičnih imen slovenskih podjetij, Eksperti (17 doktorjev znanosti) z ZRC SAZU, Ljubljana, maj 1996.

SPLICHAL, Slavko, Analiza besedil, Statistična obravnava jezikovnih podatkov v družboslovnih raziskavah, Fakulteta za družbene vede Univerze v Ljubljani, Ljubljana, 1990.

SUPEK, Rudi, Ispitivanje javnog mnijenja, Zagreb, 1968.

Published

2015-08-18

How to Cite

Gložančev, A. (2015). An Experimental Presentation of the Attitude towards Foreign Names of Slovene Companies through Statistical Analysis. Jezikoslovni Zapiski, 4(1). https://doi.org/10.3986/jz.v4i1.2723