Vprašanje avtonomnosti glasbene kritike v slovenskem dnevnem časopisju ob praizvedbi kantate "Stara pravda" Matije Tomca: med estetsko sodbo in političnim konstruktom

Avtorji

  • Jernej Weiss Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta

DOI:

https://doi.org/10.3986/dmd03.1.09

Ključne besede:

»Stara pravda«, Matija Tomc, Akademski pevski zbor Tone Tomšič, glasbena kritika

Povzetek

Akademski pevski zbor Tone Tomšič je sklenil 10-letnico svojega delovanja leta 1956 obeležiti z jubilejnim koncertom. Za počastitev omenjenega dogodka je skladatelj Matija Tomc uglasbil kantato Stara Pravda, ki je bila praizvedena 12. marca 1956 v veliki Unionski dvorani. Izvedba je naletela na ostre odzive ortodoksnih marksističnih ideologov, ki so, zdi se, vodstvu zbora zamerili predvsem, da je po koncertu počastilo skladateljski prispevek katoliškega intelektualca Matije Tomca. Vodilni partijski ideologi so zaradi neljubega dogodka pritisnili na zbor tako močno, da je le ta izgubil dirigenta in tako skorajda razpadel v začetni, desetletje trajajoči povojni formaciji.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

2015-06-10

Kako citirati

Weiss, J. (2015). Vprašanje avtonomnosti glasbene kritike v slovenskem dnevnem časopisju ob praizvedbi kantate "Stara pravda" Matije Tomca: med estetsko sodbo in političnim konstruktom. De Musica Disserenda, 3(1), 101–115. https://doi.org/10.3986/dmd03.1.09

Številka

Rubrike

PRISPEVKI