Missa Je ne menge point de porc: nekaj misli ob Lassovi uporabi Sermisyjeve šansone
DOI:
https://doi.org/10.3986/dmd08.2.06Ključne besede:
glasba 16. stoletja, Orlando di Lasso, Claudin de Sermisy, parodična maša, šansonaPovzetek
Glasba Orlanda di Lassa (1530/1532–1594) je bila v drugi polovici 16. in začetku 17. stoletja po Evropi izjemno razširjena. Nekaj njegovih izvirnih tiskov in prepisov njegovih del se je do danes ohranilo tudi v slovenskih knjižnicah. Med njimi je v dveh rokopisnih prepisih delno ohranjena zgodnja parodična maša Je ne menge point de porc, osnovana na istoimenski šansoni Claudina de Sermisyja (ok. 1490–1562). Maša je zanimiva zlasti zaradi uporabe popolnoma posvetne šansone. Razlogi za njeno rabo bi lahko bili različni, med njimi sta vzpostavitev vsebinske povezave med predlogo in mašo ter glasbena prikladnost predloge za snovanje kratke maše.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2015-06-23
Kako citirati
Grabnar, K. (2015). Missa Je ne menge point de porc: nekaj misli ob Lassovi uporabi Sermisyjeve šansone. De Musica Disserenda, 8(2), 109–122. https://doi.org/10.3986/dmd08.2.06
Številka
Rubrike
PRISPEVKI
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki