Kritische Anmerkungen zur Topographie der westgotischen Notation / Kritične opombe k topografiji vizigotske notacije

Avtorji

  • Susana Zapke Fundación Banco Bilbao Vizcaya Argentaria, Madrid Univerza za glasbo in gledališko umetnost, Dunaj

DOI:

https://doi.org/10.3986/dmd04.1.05

Ključne besede:

vizigotska liturgija, španska nevmatska notacija, semiotika nevmatske notacije

Povzetek

Rokopisi z Iberskega polotoka se v znanstveni literaturi delijo navadno na severno izročilo, za katero je značilna pokončna pozicija znakov, in na južno, kjer izkazuje notacija horizontalni duktus. Južno izročilo, ki se je začelo šele v 11. stol., velja za mlajše. Najnovejše raziskave, ki temeljijo na natančnem pregledu vseh iberskih rokopisov, postavljajo celotni korpus vizigotskih rokopisov v novo luč. Ob upoštevanju zgodovinskega dogajanja, zvez med posameznimi religioznimi centri kot tudi dejanske funkcije nevmiranih rokopisov (ali posamičnih nevmatskih vpisov) se kažejo zveze med severom in jugom kot tudi povezave med posameznimi rokopisi mnogo bolj zapletene in kompleksne.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Objavljeno

2015-06-15

Kako citirati

Zapke, S. (2015). Kritische Anmerkungen zur Topographie der westgotischen Notation / Kritične opombe k topografiji vizigotske notacije. De Musica Disserenda, 4(1), 61–78. https://doi.org/10.3986/dmd04.1.05

Številka

Rubrike

PRISPEVKI