Ein System für mittelalterliche Musikhandschriften? / Sistem za srednjeveške glasbene rokopise?

Rudolf Flotzinger

DOI: https://doi.org/10.3986/dmd09.1-2.01

Povzetek

Naša lagodnost in pa modna usmerjenost k drugim disciplinam, celo k naravoslovnim vedam, nas lahko napeljeta k temu, da razmišljamo o podobni sistematizaciji srednjeveških rokopisov tudi v muzikologiji. Le povsem osebna pripoved o zgodovini rokopisov od začetka do konca srednjega veka, kakršna je pričujoča, prepričljivo pokaže, da bi morali umetni nasprotujoči si modeli v en sistem prisiliti preveč zgodovinskih vidikov in bi bili tako zaradi prevelike kompleksnosti neuspešni. Pri klasifikaciji in opisovanju različnih tipov rokopisov najverjetneje ohranjajo prednost danes običajni principi, ki se opirajo na sodobne uporabnike in so se skozi zgodovino raziskovanja obnesli. Zato torej ni razloga, da bi se od njih oddaljili.

Ključne besede

srednji vek; glasbeni rokopis; tipologija; kritika metodologije

Celotno besedilo:

PDF (English)

DOI: https://doi.org/10.3986/dmd09.1-2.01

Avtorske pravice (c) 2019 De musica disserenda

##submission.license.cc.by-nc-nd4.footer##

Za nemoteno delovanje spletna stran uporablja piškotek za čas trajanja seje. Po končani seje se piškotek izbriše.