Vključenost vsebin večkulturnega izobraževanja v učne načrte in učbenike za predmet geografi ja
Ključne besede:
večkulturno izobraževanje, učni načrti, učbeniki, geografija, interno gradivo za osnovno šolo za odraslePovzetek
V članku avtorica analizira, v kolikšni meri so v osnovnošolske učne načrte in učbenike vključene vsebine večkulturnega izobraževanja in se ob tem osredotoča na analizo učnih načrtov in učbenikov za geografijo. Prav tako analizira prilagoditve za osnovno šolo za odrasle – interno gradivo ljudskih univerz. Pri analizi učnih načrtov, učbenikov in navedenega internega gradiva uporablja metodo analiza vsebine. Rezultati raziskave so potrdili predpostavko avtorice, da vsebine večkulturnega izobraževanja v učnih načrtih in učbenikih niso dovolj zastopane, da bi se izobraževalni sistem v Sloveniji lahko ustrezno razvijal kot večkulturno izobraževanje.
Prenosi
Literatura
Banks, James A. (2009). Multicultural Education: Dimensions and Paradigms. The Routledge International Companion to Multicultural Education (ur. James A. Banks). London: Routledge, 9–33.
Bennett, Christine (2001). Genres of Research in Multicultural Education. Review of Educational Research 71/2, 171–217.
Čepič, Mitja, Vogrinčič, Ana (2003). Tujec in tuje v učbenikih. Teorija in praksa 2, 313–334.
Društvo Afriški center (2010). Afrika v slovenskem šolskem sistemu. Projekt »Izobraževanje za razvoj na trdnih temeljih«. Ljubljana: Društvo Afriški center.
European Commission (2005). Recommendation of the European Parliament and of the Council on Key Competences for Lifelong Learning. Brussels COM(2005)548fi nal.
Gay, Geneva (1995). A Synthesis of Scholarship in Multicultural Education. Oak Brook IL.: North Central Regional Educational Library.
Grant, Carl A., Sleeter, Christine E. (2007). Turning on Learning: Five Approaches for Multicultural Teaching Plans for Race, Class, Gender and Disability. United States of America: John Wiley & Sons.
Jakoš, Aleksander (2009). Načrtovanje, demografi ja in Slovenija. Urbani izziv 20/1, 21–32.
Kolenc Kolnik, Karmen, Korže Vovk, Ana, Otič, Mart, Senegačnik, Jurij (2004). Spoznavamo Afriko in Novi svet. Geografi ja za 8. razred devetletne osnovne šole. Ljubljana: Modrijan.
Kolnik, Karmen idr. (2011). Program osnovna šola. Geografi ja. Učni načrt. Ljubljana: Ministrstvo RS za šolstvo in šport, Zavod RS za šolstvo.
Krippendorff , Klaus (2004). Content Analysis: An Introduction to its Methodology. 2nd Edition. London: Sage Publications.
Lukšič Hacin, Marina (2010). Children of Diplomats in (Re)socialisation Turbulences of Migration. Dve domovini/Two Homelands 32, 33–49.
Milharčič Hladnik, Mirjam (2010). Children and Childhood in Migration Contexts. Dve domovini/Two Homelands 32, 19–31.
Nieto, Sonia, Bode, Patty (2008, 1992). Affi rming Diversity: The Sociopolitical Context of Multicultural Education. United States of America: Pearson Education, Inc.
Radovan, Marko (2011). The Relation between Distance Students' Motivation, Their Use of Learning Strategies, and Academic Success. Turkish Online Journal of Educational Technology 10/1, 216–222.
Senegačnik, Jurij (2006). Moja prva geografi ja. Geografi ja za 6. razred osnovne šole. Ljubljana: Modrijan.
Senegačnik, Jurij, Drobnjak, Borut (2005). Spoznavamo Evropo in Azijo. Geografi ja za 7. razred devetletne osnovne šole. Ljubljana: Modrijan.
Senegačnik, Jurij, Drobnjak, Borut, Otič, Marta (2003). Živim v Sloveniji. Geografi ja za 8. razred osnovne šole. Geografi ja za 9. razred devetletke osnovne šole. Ljubljana: Modrijan.
Serrano, M. Angeles, Mirceva, Jasmina, Rosa, Lareno (2010). Dialogic Imagination and Literacy Development. Revista de Psicodidáctica 15/2, 191–205.
Süssmuth, Rita (2007). On the Need for Teaching Intercultural Skills: Challenges for Education in a Globalizing World. Learning in the Global Era. International Perspectives on Globalization and Education (ur. Marcelo M. Suárez-Orozco). Los Angeles: University of California Press, 195–213.
Štrajn, Darko (2008). Interkulturnost v prostoru multikulturnosti: Tuji jeziki in interkulturna kompetenca. Šolsko polje XIX/5–6, 107–120.
Vižintin, Marijanca Ajša (2010). Medkulturno izobraževanje in medkulturna občutljivost. Dve domovini/ Two Homelands 32, 121–136.
Vrečer, Natalija (2011). Učeče kulture: Večkulturno izobraževanje v primerjalni perspektivi. IB rev. 45/1–2, 19–27.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki