Italijanska glasbena kultura in terminologija v tretji knjigi dela Syntagma musicum (1619) Michaela Praetoriusa

Marina Toffetti

Povzetek

Bralec tretjega zvezka Syntagme musicum Michaela Praetoriusa dobi vtis, da so bili po mnenju avtorja na tekočem le tisti glasbeniki, ki so znali skladati, igrati ali peti »all'italiana«, torej na italijanski način. Zato to delo predstavlja nekakšno ogledalo miselnosti in razumevanja načina recepcije italijanske glasbe severno od Alp v drugem desetletju 17. stoletja. Razprava, ki temelji na ponovnem branju tretje knjige Praetoriusovega traktata Syntagma musicum, govori o tem, kako so v prvih desetletjih 17. stoletja krožile glasbene knjige ter kako je asimilacija italijanske glasbene kulture in terminologije prežela nemško govoreče dežele in doprinesla h genezi panevropskega glasbenega sloga in terminologije.

Ključne besede

italijanskost; italijanska glasbena kultura; panevropski slog; Michael Praetorius; Syntagma musicum; italijanski glasbeni izrazi


Avtorske pravice (c) 2019 De musica disserenda

##submission.license.cc.by-nc-nd4.footer##

Za nemoteno delovanje spletna stran uporablja piškotek za čas trajanja seje. Po končani seje se piškotek izbriše.