Paolo Britti, <em>beneški slepec</em>: ulična glasba v Benetkah 17. stoletja
DOI:
https://doi.org/10.3986/dmd14.2.03Ključne besede:
ulični pevci, Paolo Britti, Francesco Cavalli, Tarquinio Merula, Carlo Milanuzzi, Claudio MonteverdiPovzetek
Slepi beneški pevec Paolo Britti (deloval 1619–ok. 1660) je pisal popularne pesmi, od katerih se jih je do danes ohranilo okrog dvesto. Občasno je Britti nakazal tudi, na katere »arije« naj bi se njegove pesmi pele: to so – povsem nepričakovano – monodije in arije skladateljev, kot so Milanuzzi, Monteverdi, Merula in Cavalli.Prenosi
Literatura
Carnelos, Laura. “Street Voices: The Role of Blind Performers in Early Modern Italy”. Italian Studies 71 (2016): 1–13. https://doi.org/10.1080/00751634.2016.1175716.
Coryate, Thomas. Coryat’s Crudities. London: [William Stansby], 1611.
De Michelis, C. “Paolo Briti”. In Dizionario biografico degli Italiani, vol. 14, 346–347. Rome: Istituto della Enciclopedia italiana, 1972.
Quarti, Guido Antonio. Quattro secoli di vita veneziana nella storia, nell’arte, e nella poesia; scritti rari e curiosi dal 1500 al 1900. Milan: Enrico Gualdoni, 1941.
Salzberg, Rosa. “In the Mouths of Charlatans: Street Performers and the Dissemination of Pamphlets in Renaissance Italy”. Renaissance Studies 24 (2010): 638–653. https://doi.org/10.1111/j.1477-4658.2010.00670.x.
Salzberg, Rosa and Massimo Rospocher. “Street Singers in Italian Renaissance Urban Culture and Communication”. Cultural and Social History 9 (2012): 9–26. https://doi.org/10.2752/147800412X13191165982872.
Visentin, Mirko. “Un cantore veneziano del XVII secolo: Paolo Briti il ‘cieco di Venezia’”. Quaderni veneti 36 (2003): 45–76.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki