Vizualna propaganda Stadlerjevih ekumenskih prizadevanj v freskah Ivane Kobilce

Avtorji

  • Mateja Maučec

DOI:

https://doi.org/10.3986/ahas.26.1.06

Ključne besede:

ekumenizem, Josip Stadler, stensko slikarstvo, Ivana Kobilca, vizualna propaganda, Bosna in Hercegovina

Povzetek

Članek se ukvarja z likovnim prispevkom slovenske slikarke Ivane Kobilce v sarajevski semeniški cerkvi sv. Cirila in Metoda. Poslikava dela cerkve je bila med prvimi naročili, ki jih je umetnica pridobila v Sarajevu, ter po obsegu tudi njeno največje delo. Umetnica je poslikala del kupole, severni steni obeh krakov transepta in štiri tonde, dva na pevskem koru ter dva na stranskih emporah. Za freske, ki združujejo jezuitsko in ekumensko ikonografijo, je ikonografski program sestavil prvi sarajevski nadškof dr. Josip Stadler, freske pa so priča njegovih neuresničenih cerkveno-političnih ambicij po združitvi vzhodne in zahodne Cerkve.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Mateja Maučec

Bratov Učakar 118
SI-1000 Ljubljana

Prenosi

Objavljeno

2021-01-18

Kako citirati

Maučec M. (2021). Vizualna propaganda Stadlerjevih ekumenskih prizadevanj v freskah Ivane Kobilce. Acta Historiae Artis Slovenica, 26(1). https://doi.org/10.3986/ahas.26.1.06

Številka

Rubrike

Articles