Umetnostno mecenstvo slovanskih/ilirskih bratovščin v Benetkah in Rimu. Protonacionalna identiteta in likovna umetnost

Avtorji

  • Jasenka Gudelj Odsjek za povijest umjetnosti Filozofski fakultet Sveučilište u Zagrebu I. Lučića 3 HR-10000 Zagreb
  • Tanja Trška Odsjek za povijest umjetnosti Filozofski fakultet Sveučilište u Zagrebu I. Lučića 3 HR-10000 Zagreb

DOI:

https://doi.org/10.3986/ahas.v23i2.7331

Ključne besede:

Slovani/Ilirci, nacionalne bratovščine, Scuola di San Giorgio e Trifone v Benetkah, San Girolamo dei Croati v Rimu, naročništvo, Vittore Carpaccio, Giovanni Guerra

Povzetek

Evropski zgodnjenovoveški imigranti so se pogosto združevali v bratovščine, s čimer so ustvarili trdne institucije, ki so delovale kot meceni likovne umetnosti. Skupni izvor članov teh bratovščin zagotavlja izhodišče za razpravo in za primerjavo strategij vizualne komunikacije Slovanov/Ilircev v tekmovalnih okoljih italijanskih svetovljanskih in umetniških središč, kakršni sta npr. Rim in Benetke, z družbo gostiteljico pa tudi strategij njihovega razločevanja od drugih. Članek se osredotoča na primerjavo protonacionalnih odtenkov v dveh slikarskih programih iz 16. stoletja, ki sta povezana s slovanskima/ilirskima bratovščinama v Benetkah in Rimu in sta ju naredila Vittore Carpaccio in Giovanni Guerra s pomočniki, in tako ponuja nov vidik za interpretacijo njunih sporočil.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Objavljeno

2019-03-09

Kako citirati

Gudelj, J., & Trška, T. (2019). Umetnostno mecenstvo slovanskih/ilirskih bratovščin v Benetkah in Rimu. Protonacionalna identiteta in likovna umetnost. Acta Historiae Artis Slovenica, 23(2). https://doi.org/10.3986/ahas.v23i2.7331

Številka

Rubrike

Articles