Poznavanje trajnostnega razvoja med študenti geografije v Sloveniji

Avtorji

  • Gregor Kovačič
  • Valentina Brečko Grubar

DOI:

https://doi.org/10.3986/AGS.1633

Ključne besede:

geografija, trajnostni razvoj, poznavanje trajnostnega razvoja, anketiranje, izobraževanje, univerze, Slovenija

Povzetek

Prispevek predstavlja rezultate raziskave o poznavanju in poteh pridobivanja znanja o trajnost nem razvoju študentov geografije na vseh treh javnih univerzah v Sloveniji. Na podlagi 160 anket, izvedenih večinoma med študenti prve stopnje študija, smo ugotovili, da študenti visoko vrednotijo svoje poznavanje trajnostnega razvoja, da slabše poznajo njegovo družbeno-kulturno polje in da so znanje pridobili večinoma s formalnim izobraževanjem. Boljše poznavanje pri študentih višjih letnikov in študentih druge stopnje, odgovori anketiranih o povezanosti študijskega programa z vsebinami trajnostnega razvoja ter njihove navedbe predmetov, kjer so o njem največ izvedeli, kažejo, da je trajnostni razvoj dobro vključen v študijske programe geografije.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Agresti, A. 2007: An introduction to categorical data analysis. New York.

Blum, A. 2010: Students' knowledge and beliefs concerning environmental issues in four countries. The journal of environmental education 18-3. DOI: http://dx.doi.org/10.1080/00958964.1987.9942734

Catenazzo, G., Epalle, A., Fragnière, E., Tuberosa, J. 2010: Testing the impact of sustainable development policies in Canton Geneva. Management of environmental quality: an international journal 21-6. DOI: http://dx.doi.org/10.1108/14777831011077682

Eyuboglu, K. T., Oslu, O., Oz, M. D. 2010: Attitudes of university students towards economic and sustainable development, in Istanbul. International review of business research papers 6-3.

Fridl, J., Ubanc, M., Pipan, P. 2009: Pomen učiteljevega zaznavanja prostora v izobraževalnem procesu. Acta geographica Slovenica 49-2, Ljubljana. DOI: http://dx.doi.org/10.3986/AGS49205

Incekara, S., Tuna, F. 2011: Attitudes of secondary school students towards environmental and sustainable development issues: A case study from Turkey. African journal of biotechnology 10-1. DOI: http://dx.doi.org/10.5897/AJB10.012

Internet 1: http://www.desd.org/About%20ESD.htm (30. 5. 2013).

Internet 2: http://www.unesco.org/new/en/education/themes/leading-the-international-agenda/education-for-sustainable-development/education-for-sustainable-development/ (30. 5. 2013).

Internet 3: http://www.unece.org/fileadmin/DAM/env/esd/Strategy&Framework.htm (30. 5. 2013).

Internet 4: http://www.helsinki.fi/~komulain/Tilastokirjat/09.%20Ristiintaulukko.pdf (20. 3. 2013).

Internet 5: https://www-304.ibm.com/support/docview.wss?uid=swg21479605 (20. 3. 2013).

Jones, P., Selby, S., Sterling, S. 2010: Sustainability education: perpectives and practice across high education. London.

Kagawa, F. 2007: Dissonance in students' perceptions of sustainable development and sustainability: Implications for curriculum change. International journal of sustainability in higher education 8-3. DOI: http://dx.doi.org/10.1108/14676370710817174

Košmelj, K. 2007: Uporabna statistika. Internet: http://www.bf.uni-lj.si/agronomija/o-oddelku/katedre-in-druge-org-enote/za-genetiko-biotehnologijo-statistiko-in-zlahtnjenje-rastlin/statistika/uporabna-stat-2007.html (20. 3. 2013).

Kovačič, G., Brečko Grubar, V. 2012: Razumevanje trajnostno sonaravnega razvoja študentov Univerze na Primorskem. Iluzija ločenosti: ekološka etika medsebojne soodvisnosti. Koper.

Michalos, A. C., Creech, H., McDonald, C., Hatch Kahlke, P. M. 2011: Measuring knowledge, attitudes and behaviours towards sustainable development: Two exploratory studies. Social indicators research 100-3. DOI: http://dx.doi.org/10.1007/s11205-010-9620-9

Michalos, A. C., Creech, H., Swayze, N., Maurine Kahlke, P., Buckler, C., Rempel, K. 2012: Measuring knowledge, attitudes and behaviours concerning sustainable development among tenth grade students in Manitoba. Social indicators research 106-2. DOI: http://dx.doi.org/10.1007/s11205-011-9809-6

Mlinar, A. 2011: Trajnost in univerza: možnosti, retorika, resničnost. Koper.

Nučič, M. 2012: Interdisciplinarnost znanosti o trajnostnosti: časovna dinamika. Acta geographica Slovenica 52-1. DOI: http://dx.doi.org/10.3986/AGS52109

Plut, D. 1998: Varstvo geografskega okolja. Ljubljana.

Plut, D. 2005: Teoretična in vsebinska zasnova trajnostno sonaravnega razvoja. Dela 23.

Plut, D. 2006: Mesta in sonaravni razvoj. Geografske razsežnosti in dileme urbanega sonaravnega razvoja. Ljubljana.

Plut, D. 2008: Vrednotenje geografskega okolja in okoljska etika. Dela 29.

Plut, D. 2010: Geografija sonaravnega razvoja. Ljubljana.

Summers, M., Corney, G., Childs, A. 2004: Students teachers' conceptions of sustainable development: the starting-point of geographers and scientists. Educational research 46-2. DOI: http://dx.doi.org/10.1080/0013188042000222449

Urbanc, M., Fridl, J. 2012: Education for active citizenship in spatial-planning processes: from teacher to student. Geografski vestnik 84-1.

Wade, J. A. 1999: Students as environmental change agents. International journal of contemporary hospitality management 11-2. DOI: http://dx.doi.org/10.1108/09596119910272801

Objavljeno

2016-02-17

Kako citirati

Kovačič, G., Brečko Grubar, V. 2016: Poznavanje trajnostnega razvoja med študenti geografije v Sloveniji. Acta geographica Slovenica 56-1. https://doi.org/10.3986/AGS.1633