Turistični indeks kot indikator intenzitete turizma
DOI:
https://doi.org/10.3986/AGS53205Ključne besede:
geografija, turistični indeks naselja, destinacija, turistična aktivnost, turistično povpraševanje, turistična ponudba, MadžarskaPovzetek
Turistični indeks je kazalnik, ki na podlagi podatkovne baze ponudbe in povpraševanja razkriva položaj naselij na trgu. Novost metodologije je, da s pomočjo enega samega kazalnika omogoča prikaz turistične zmogljivosti različnih naselij in regij. Cilj študije je prikaz metodološkega ozadja tega kazalnika in predstavitev njegove uporabnosti na primeru madžarskega turizma na ravni naselij in ozemeljskih enot. Ob vrednostih indeksov lahko spremljamo tudi soodvisnost in povezanost turizma ter pokrajinegeografskega okolja, tako na primer povezanost naselbinskega omrežja in regionalnogeografskih značilnosti. Indeks ponuja tudi možnosti geografske in razvojno regionalne tipizacije in njihove klasifikacije.
Prenosi
Literatura
Aubert, A., Csapó, J., Pirkhoffer, E., Puczkó, L., Szabó, G. 2010: A method for complex spatial delimitation of tourism destinations in South Transdanubia. Földrajzi Értesítő - Hungarian Geographical Bulletin 59-3. Budapest.
Aubert, A. 2007: Tourismus in Ungarn: Struktur – Dynamic – Perspektiven. Geographie der Freizeit und des Tourismus. München. DOI: http://dx.doi.org/10.1524/9783486700015.582
Bieger, Th., Laesser, Chr. 2008: Management von Destinationen. München. DOI: http://dx.doi.org/10.1524/9783486711127
Bornhorst, T., Ritchie, B.R.J., Sheehan, L. 2010: Determinants of tourism success for DMOs & destinations: An empirical examination of stakeholders’ perspectives. Tourism Management 31-5. Amsterdam. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.tourman.2009.06.008
Buhalis, D. 2000: Marketing the competitive destination. Tourism Management 21-1. Amsterdam. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/S0261-5177(99)00095-3
Dövényi, Z. (ed.) 2010: Magyarország kistájainak katasztere (Register of the geographical micro-regions of Hungary). Budapest.
Pike, S. 2002: Destination image analysis. Tourism Management 23-5. Amsterdam. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/S0261-5177(02)00005-5
Govers, R., Go, F.M., Kumar, K. 2007: Virtual destination image a new measurement approach. Annals of Tourism Research 34-4. Amsterdam. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.annals.2007.06.001
Haedrich, G. 1998: Tourismus–Management. Berlin. DOI: http://dx.doi.org/10.1515/9783110815993
Haugland, S.A., Bjørn-Ove Grønseth, H.N., Aarstad, J. 2011: Development of tourism destinations: An Integrated Multilevel Perspective. Annals of Tourism Research 38-1. Amsterdam. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.annals.2010.08.008
Hose, T. A. 2011: The English Origins of Geotourism (as a Vehicle for Geoconservation) and Their Relevance to Current Studies. Acta geographica Slovenica 51-3. Ljubljana. DOI: http://dx.doi.org/10.3986/AGS51302
Kozak, M., Martin, D. 2012: Tourism life cycle and sustainability analysis: Profit-focused strategies for mature destinations. Tourism Management 33-1. Amsterdam. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.tourman.2011.03.001
Michalkó, G. 2001: A földrajzi típusalkotás és rangsorolás idegenforgalmi megközelítése (A touristic approach to the designation and ranking of the types of geographical areas). Földrajzi Közlemények 49-3–4. Budapest
Pechlaner, H. 2003: Tourismus – Destinationen im Wettbewerb. Deutscher Universitát – Verlag, Wiesbaden. DOI: http://dx.doi.org/10.1007/978-3-322-88958-4
Steingrube, W. 2007: Freizeit- und Tourismusdestinationen: Management- Struktur- Politik- Planung. Geographie der Freizeit und des Tourismus. München. DOI: http://dx.doi.org/10.1524/9783486700015.441
Todorović, M., Bjeljac, Ž 2009: Rural tourism in Serbia as a way of development in undeveloped regions. Acta geographica Slovenica 49-2. Ljubljana doi: http://dx.doi.org/10.3986/AGS49208
Topole, M. 2009: Potential for Tourism in the demographically threatened region of Jurklošter. Acta geographica Slovenica 49-1. Ljubljana. DOI: http://dx.doi.org/10.3986/AGS49104
Vujičić, M.D., Vasiljević, D.A., Marković, S.B., Hose, T.A., Lukić, T., Hadžić, O., Janićević, S. 2011: Preliminary geosite assessment model (gam) and its application on Fruška gora mountain, potential geotourism destination of Serbia. Acta geographica Slovenica 51-3. Ljubljana. DOI: http://dx.doi.org/10.3986/AGS51303
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2013 Antal Aubert, Mónika Jónás-Berki, Gergely Marton
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.