Spremembe v mobilnosti zaposlenih: primerjalna analiza mobilnosti delavcev v največja zaposlitvena središča Slovenije med letoma 2000 in 2009

Avtorji

  • David Bole

DOI:

https://doi.org/10.3986/AGS51104

Ključne besede:

regionalni razvoj, prometna geografija, mobilnost, dnevna mobilnost, dnevne migracije, delovna mesta, Slovenija

Povzetek

Prispevek obravnava spremembe v mobilnosti delavcev v desetih največjih zaposlitvenih središčih Slovenije, v obdobju med letoma 2000 in 2009. Na osnovi analize podatkovne baze SRDAP smo prikazali spremembe v relacijah mobilnosti zaposlenih med izvornimi in ciljnimi občinami. Rezultati kažejo, da se je znatno povečal tako obseg mobilnosti zaposlenih kot smeri njihovih relacij. Razloge za te spremembe pojasnjujemo z izgradnjo avtocestne infrastrukture, ki je časovno približala nekatere občine in omogoča vsakodnevno vožnjo v zaposlitvena središča. Obseg in smer mobilnosti je odvisna tudi od sprememb v družbenoekonomski zgradbi urbanega sistema, zlasti suburbanizacije, gospodarske krize lokalnih zaposlitvenih središč in spreminjanje lokacij delovnih mest znotraj regij samih.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Bole, D. 2004: Daily Mobility of Workers in Slovenia. ActaGeographica – Slovenica 44-1. Ljubljana. DOI: http://dx.doi.org/10.3986/AGS44102

Bole, D. 2008: Ekonomska preobrazba slovenskih mest. Geografija Slovenije 19. Ljubljana.

Bole, D., Gabrovec, M., Kozina, J. 2010: Prednosti in slabosti prometne (ne)dostopnosti občine Idrija. Na prelomnici: razvojna vprašanja Idrije. CAPACities 1. Ljubljana.

Dessemontet, P., Kaufmann, V., Jemelin, C. 2010: Switzerland as a Single Metropolitan Area? A Study of Its Commuting Network. Urban Studies 47-13. Thousand Oaks. DOI: http://dx.doi.org/10.1177/0042098010377371

Drozg, V. 2006: Regijsko mesto Maribor. Revija za geografijo 1-1. Maribor.

Gabrovec, M., Bole, D. 2009: Dnevna mobilnost v Sloveniji. Georitem 11. Ljubljana.

Gulič, A., Plevnik, A. 2000: Prometna infrastruktura in prostorski razvoj Slovenije: novejša analitična spoznanja. IB revija 2. Ljubljana.

Hubert, J.-P., Toint, P. L. 2007: From Average Travel Time Budgets to Daily Travel Time Distributions: Appraisal of Two Conjectures by Kölbl and Helbing and Some Consequences. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board. Washington.

Kozina, J. 2010a: Prometna dostopnost v Sloveniji. Georitem 14. Ljubljana.

Kozina, J. 2010b: Transport Accessibility to Regional Centres in Slovenia. Acta Geographica Slovenica 50-2. Ljubljana. DOI: http://dx.doi.org/10.3986/AGS50203

Ommeren, J., N., Gutiérrez-i-Puigarnau, E. 2011: Are Workers with a Long Commute Less Productive? An Empirical Analysis of Absenteeism. Regional Science and Urban Economics 41-1. Amsterdam. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.regsciurbeco.2010.07.005

Ravbar, M. 1997: Slovene Cities and Suburbs in Transformation. Acta Geographica – Geografski zbornik 37. Ljubljana.

Ravbar, M. 2007: Geografija človeških virov v Sloveniji – pomen ustvarjalnih socialnih skupin za regionalni razvoj. Geografski vestnik 79-2. Ljubljana.

Schafer, A. 1998: The Global Demand for Motorized Mobility. Transportation Research – A 32-6. Amsterdam. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/S0965-8564(98)00004-4

SRDAP (Statistični register delovno aktivnega prebivalstva) 2010. Internet: http://pxweb.stat.si/pxweb/Dialog/varval.asp?ma=OBC-21&ti=&path=../Datab. (accessed19 May 2011).

Verhetsel, A., Thomas, I., Beelen, M. 2010: Commuting in Belgian Metropolitan Areas. Journal of Transport and Land Use 2-3/4. Minneapolis.

Objavljeno

2011-12-15

Kako citirati

Bole, D. 2011: Spremembe v mobilnosti zaposlenih: primerjalna analiza mobilnosti delavcev v največja zaposlitvena središča Slovenije med letoma 2000 in 2009. Acta geographica Slovenica 51-1. https://doi.org/10.3986/AGS51104

Številka

Rubrike

Articles