Obseg in vsebina prikaza geografije Evrope v šolskih učbenikih evropskih držav

Avtorji

  • Jurij Senegačnik

DOI:

https://doi.org/10.3986/AGS50104

Ključne besede:

geografija, regionalna geografija, geografija Evrope, geografski učbenik, didaktika geografije, učbeniški vzorci

Povzetek

Namen prispevka je ugotoviti, v kolikšnem obsegu in s kakšnimi vsebinami se evropski učbeniki lotevajo geografije Evrope. Prispevek prinaša rezultate ene prvih raziskav, ki je vključila učbenike iz skoraj vseh evropskih držav. Ob pomoči posebnega evidenčnega lista je bila opravljena analiza 35-ih učbenikov za nižjo in 28-ih učbenikov za višjo stopnjo sekundarnega izobraževanja. V učbenikih je bilo analiziranih 17 vsebinskih elementov. Pri tem je bila uporabljena tudi metoda vsebinske analize. Raziskava je pokazala precejšnje razlike med učbeniki za nižjo in višjo starostno stopnjo kot tudi razlike med učbeniki evropskega zahoda in vzhoda. Ponekod v Evropi lahko govorimo o območjih skupnih učbeniških vzorcev, ki pa se nanašajo le na posamezne elemente in ne na več elementov skupaj.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Brandts, E. 1995: Europa in ausgewählten Geographielehrbüchern Frankreichs. Studien zur internationalen Schulbuchforschung 84. Frankfurt.

Gintenstorfer, A. 1991: Das Europabild im Schulbuch. Zum Europabegriff in den österreichischen Geschichts- und Geographiebüchern der 8. Schulstufe. Mittelungen des Instituts für Schulbuchforschung 2. Wien.

Good, V., Scates, D. E. 1967: Metode istraživanja u pedagogiji, psihologiji i sociologiji. Rijeka.

Hard, G. 1978: Inhaltsanalyse geographiedidaktischer Texte. Braunschweig.

Kirschberg, G. 1995: Europa in deutschen Geographielehrbüchern. Studien zur internationalen Schulbuchforschung 84. Frankfurt.

Mužević, V. 1973: Metodologija pedagoškog istraživanja. Sarajevo.

Neumann, G., Schallenberger, E. H. 1978: Europa in Schulbuch. Duisburg.

Pingel, F. 1995: Macht Europa Schule? Die Darstellung Europas in Schulbüchern der Europäischen Gemeischaft. Frankfurt. Studien zur internationalen Schulbuchforschung 84. Frankfurt.

Resnik Planinc, T. 1998: Evropska dimenzija pouka geografije v Sloveniji. Master’s thesis. Faculty of Arts, Department of Geography. Ljubljana.

Senegačnik, J. 2005: Geografija Evrope v šolskih učbenikih evropskih držav. PhD dissertation. Faculty of Arts, Department of Geography. Ljubljana.

Weinbrenner, U. C. 1998: Erziehung zu europäischer Solidarität durch geographische Schulbücher der Sekundarstuffe I. Eine quantitative und qualitative Inhaltsanalyse. Nürnberg.

Brandts, E. 1995: Europa in ausgewählten Geographielehrbüchern Frankreichs. Studien zur internationalen Schulbuchforschung 84. Frankfurt.

Gintenstorfer, A. 1991: Das Europabild im Schulbuch. Zum Europabegriff in den österreichischen Geschichts- und Geographiebüchern der 8. Schulstufe. Mittelungen des Instituts für Schulbuchforschung 2. Wien.

Good, V., Scates, D. E. 1967: Metode istraživanja u pedagogiji, psihologiji i sociologiji. Rijeka.

Hard, G. 1978: Inhaltsanalyse geographiedidaktischer Texte. Braunschweig.

Kirschberg, G. 1995: Europa in deutschen Geographielehrbüchern. Studien zur internationalen Schulbuchforschung 84. Frankfurt.

Mužević, V. 1973: Metodologija pedagoškog istraživanja. Sarajevo.

Neumann, G., Schallenberger, E. H. 1978: Europa in Schulbuch. Duisburg.

Pingel, F. 1995: Macht Europa Schule? Die Darstellung Europas in Schulbüchern der Europäischen Gemeischaft. Frankfurt. Studien zur internationalen Schulbuchforschung 84. Frankfurt.

Resnik Planinc, T. 1998: Evropska dimenzija pouka geografije v Sloveniji. Master’s thesis. Faculty of Arts, Department of Geography. Ljubljana.

Senegačnik, J. 2005: Geografija Evrope v šolskih učbenikih evropskih držav. PhD dissertation. Faculty of Arts, Department of Geography. Ljubljana.

Weinbrenner, U. C. 1998: Erziehung zu europäischer Solidarität durch geographische Schulbücher der Sekundarstuffe I. Eine quantitative und qualitative Inhaltsanalyse. Nürnberg.

Objavljeno

2010-12-15

Kako citirati

Senegačnik, J. 2010: Obseg in vsebina prikaza geografije Evrope v šolskih učbenikih evropskih držav. Acta geographica Slovenica 50-1. https://doi.org/10.3986/AGS50104

Številka

Rubrike

Articles