Obseg in vsebina prikaza geografije Evrope v šolskih učbenikih evropskih držav
DOI:
https://doi.org/10.3986/AGS50104Ključne besede:
geografija, regionalna geografija, geografija Evrope, geografski učbenik, didaktika geografije, učbeniški vzorciPovzetek
Namen prispevka je ugotoviti, v kolikšnem obsegu in s kakšnimi vsebinami se evropski učbeniki lotevajo geografije Evrope. Prispevek prinaša rezultate ene prvih raziskav, ki je vključila učbenike iz skoraj vseh evropskih držav. Ob pomoči posebnega evidenčnega lista je bila opravljena analiza 35-ih učbenikov za nižjo in 28-ih učbenikov za višjo stopnjo sekundarnega izobraževanja. V učbenikih je bilo analiziranih 17 vsebinskih elementov. Pri tem je bila uporabljena tudi metoda vsebinske analize. Raziskava je pokazala precejšnje razlike med učbeniki za nižjo in višjo starostno stopnjo kot tudi razlike med učbeniki evropskega zahoda in vzhoda. Ponekod v Evropi lahko govorimo o območjih skupnih učbeniških vzorcev, ki pa se nanašajo le na posamezne elemente in ne na več elementov skupaj.
Prenosi
Literatura
Brandts, E. 1995: Europa in ausgewählten Geographielehrbüchern Frankreichs. Studien zur internationalen Schulbuchforschung 84. Frankfurt.
Gintenstorfer, A. 1991: Das Europabild im Schulbuch. Zum Europabegriff in den österreichischen Geschichts- und Geographiebüchern der 8. Schulstufe. Mittelungen des Instituts für Schulbuchforschung 2. Wien.
Good, V., Scates, D. E. 1967: Metode istraživanja u pedagogiji, psihologiji i sociologiji. Rijeka.
Hard, G. 1978: Inhaltsanalyse geographiedidaktischer Texte. Braunschweig.
Kirschberg, G. 1995: Europa in deutschen Geographielehrbüchern. Studien zur internationalen Schulbuchforschung 84. Frankfurt.
Mužević, V. 1973: Metodologija pedagoškog istraživanja. Sarajevo.
Neumann, G., Schallenberger, E. H. 1978: Europa in Schulbuch. Duisburg.
Pingel, F. 1995: Macht Europa Schule? Die Darstellung Europas in Schulbüchern der Europäischen Gemeischaft. Frankfurt. Studien zur internationalen Schulbuchforschung 84. Frankfurt.
Resnik Planinc, T. 1998: Evropska dimenzija pouka geografije v Sloveniji. Master’s thesis. Faculty of Arts, Department of Geography. Ljubljana.
Senegačnik, J. 2005: Geografija Evrope v šolskih učbenikih evropskih držav. PhD dissertation. Faculty of Arts, Department of Geography. Ljubljana.
Weinbrenner, U. C. 1998: Erziehung zu europäischer Solidarität durch geographische Schulbücher der Sekundarstuffe I. Eine quantitative und qualitative Inhaltsanalyse. Nürnberg.
Brandts, E. 1995: Europa in ausgewählten Geographielehrbüchern Frankreichs. Studien zur internationalen Schulbuchforschung 84. Frankfurt.
Gintenstorfer, A. 1991: Das Europabild im Schulbuch. Zum Europabegriff in den österreichischen Geschichts- und Geographiebüchern der 8. Schulstufe. Mittelungen des Instituts für Schulbuchforschung 2. Wien.
Good, V., Scates, D. E. 1967: Metode istraživanja u pedagogiji, psihologiji i sociologiji. Rijeka.
Hard, G. 1978: Inhaltsanalyse geographiedidaktischer Texte. Braunschweig.
Kirschberg, G. 1995: Europa in deutschen Geographielehrbüchern. Studien zur internationalen Schulbuchforschung 84. Frankfurt.
Mužević, V. 1973: Metodologija pedagoškog istraživanja. Sarajevo.
Neumann, G., Schallenberger, E. H. 1978: Europa in Schulbuch. Duisburg.
Pingel, F. 1995: Macht Europa Schule? Die Darstellung Europas in Schulbüchern der Europäischen Gemeischaft. Frankfurt. Studien zur internationalen Schulbuchforschung 84. Frankfurt.
Resnik Planinc, T. 1998: Evropska dimenzija pouka geografije v Sloveniji. Master’s thesis. Faculty of Arts, Department of Geography. Ljubljana.
Senegačnik, J. 2005: Geografija Evrope v šolskih učbenikih evropskih držav. PhD dissertation. Faculty of Arts, Department of Geography. Ljubljana.
Weinbrenner, U. C. 1998: Erziehung zu europäischer Solidarität durch geographische Schulbücher der Sekundarstuffe I. Eine quantitative und qualitative Inhaltsanalyse. Nürnberg.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2010 Jurij Senegačnik
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.