Postmigracijska estetika: Avtofikcijsko narativno delovanje v pisanju Dijane Matković in vizualnem ustvarjanju Anne Ehrenstein
DOI:
https://doi.org/10.3986/2024.1.12Ključne besede:
postmigracijska estetika, avtofikcija, pripovedno delovanje, metapripovedna nadidentifikacija, Dijana Matković, Anna EhrensteinPovzetek
Pričujoče besedilo osvetli postmigracijsko estetiko skozi prizmo koncepta »postmigracije« in analizo avtofikcijskih pristopov, posebej pripovednega delovanja (angl. narrative agency), v romanu Zakaj ne pišem (2021) avtorice Dijane Matković in v izbranih vizualnih delih umetnice Anne Ehrenstein. S predlogom pojma »metapripovedne nadidentifikacije« kot kritičnega poistovetenja z od zunaj vsiljenimi kategorijami besedilo pokaže, kako avtorici skozi pripovedno delovanje kritizirata družbeno konstrukcijo »pristnosti« in s tem produkcijo družbenih razlik ter artikulirata odpor proti hegemonialni dihotomni predstavi družbe, zaradi katere nekateri vsled razreda, kraja rojstva (staršev), etnije, narodnosti, rase in spola »pripadamo«, drugi pa (p)ostanemo »tujci«.
Prenosi
Literatura
Beznec, B., & Gombač, J. (2023). New migration policies and innovative practices. Slovenia between bordering and inclusion. Innovation: The European Journal of Social Science Research, 36(2), 250–265. https://doi.org/10.1080/13511610.2022.2071240
Bhabha, H., Kurian, A., Satterwhite, J., Asega, S., Kee, J., Kuo, M., & Bordowitz, G. (2017). Cultural Appropriation: A Roundtable. Art Forum, 55(10). https://www.artforum.com/print/201706/cultural-appropriation-a-roundtable-68677
Bojadžijev, M., & Römhild, R. (2014). Was kommt nach dem transnational turn? V Labor Migration (ur.), Vom Rand ins Zentrum: Perspektiven einer kritischen Migrationsforschung (str. 10–24). Panama Verlag.
Bourdieu, P. (1983). Ökonomisches Kapital, kulturelles Kapital, soziales Kapital. V R. Kreckel (ur.), Soziale Ungleichheiten (str. 183 –198). Schwartz.
Duden. (n.d.). Kanake, der. https://www.duden.de/rechtschreibung/Kanake
Effe, A., & Lawlor, H. (ur.). (2022). The Autofictional: Approaches, Affordances, Forms. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-78440-9
Ehrenstein, A. (2020a). L’Original. V K. Kobolt & P. Grafenauer (ur.), Roževina zgodovine: Kozmetika v družbi in času. Zbornik prispevkov raziskovalnega in mednarodnega razstavnega projekta (str. 22). Mesto žensk – Društvo za promocijo žensk v kulturi.
Ehrenstein, A., Šulc Resnik, T., et al. (Directors) (2020b). Roževina zgodovine: Delavnice za zaključene srednješolske skupine / Corneous Stories: Workshops for closed high school group. https://vimeo.com/470085491
Ehrenstein, A. [@annaehrenstein]. (2023a, 1. september). you can officially call that bish professor bish now [fotografija na Instagramu]. Pridobljeno na: https://www.instagram.com/p/Cwo7EEAo7Mj/?utm_source=ig_web_copy_
link&igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Ehrenstein, A. [Anna Ehrenstein]. (2023b, 23. januar). Clans Of Berlin - with Rebecca Pokua Korang [video datoteka]. Pridobljeno na: https://vimeo.com/792031010
Foroutan, N. (2015, 20. april). Die postmigrantische Gesellschaft. BPB – Bundeszentrale für politische Bildung. https://www.bpb.de/themen/migration-integration/kurzdossiers/205190/die-postmigrantische-gesellschaft
Foucault, M. (1974): Die Ordnung der Dinge. Suhrkamp.
Gaube, A. (2022). Princ naklepal državni udar. Dnevnik. https://www.dnevnik.si/1043002464
Hallensleben, M., & Schramm, M. (2023). Postmigration: Aesthetics and interventions. Crossings: Journal of Migration & Culture, 14(1), 3–17. https://doi.org/10.1386/cjmc_00071_2
Heidenreich, N., Kobolt, K., Kern, M., & Bayer, N. (Directors). (2013, 9. november). GUESTures, a discussion (part 1): Spaces, Poetics and Politics of Counter-Stories. Bring in Take Out – Living Archive. https://bringintakeout.wordpress.com/category/la-munich-video
Karamanić, S., & Unverdorben, M. (2019). Balkan High, Balkan Low: Pop-Music Production Between Hybridity and Class Struggle. In Z. Győri & E. Mazierska (ur.), Eastern European Popular Music in a Transnational Context: Beyond the Borders (str. 155–177). Springer International Publishing. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-17034-9_8
Kobolt, K. (2023). Če umetnice producirajo umetnost, kdo in kako producira umetnice? Anna Ehrenstein: Delo hiperženskosti in lepote kot produkcijsko mesto umetniške subjektivnosti. Časopis za kritiko znanosti, L(289). [delo v nastajanju]
Lejeune, P. (1994 [1975]). Der autobiographische Pakt. Suhrkamp.
Matković, D. (2021). Zakaj ne pišem. Cankarjeva založba.
Meretoja, H. (2022). Metanarrative Autofiction: Critical Engagement with Cultural Narrative Models. V A. Effe & H. Lawlor (ur.), The Autofictional (str. 121–140). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-78440-9_7
Mesto žensk [City of Women]. (2020, 10.–12. oktober). Roževina zgodovine: Delavnice za zaključene srednješolske skupine / Corneous Stories: Workshops for closed high school groups [video]. Vimeo. https://vimeo.com/470085491
Monopol. (2023, 1. september). Medienschau – »Ich war nur eine kleine Ghettoschlampe, die nicht über Kunst reden konnte«. Monopol – Magazin für Kunst und Leben. https://www.monopol-magazin.de/medienschau-01092023
Nassehi, A. (2002). Überraschte Identitäten. Über die kommunikative Formierung von Identitäten und Differenzen nebst einigen Bemerkungen zu theoretischen Kontexturen. V J. Straub in J. Renn (ur.), Transhistorische Identität. Der Prozesscharakter des modernen Selbst (str. 211–237). Campus.
Ogette, T. (2019). Exit Racism. Rassismuskritisch denken lernen. UNRAST-Verlag.
Wagner-Egelhaaf, M. (ur.). (2019). Handbook of autobiography / autofiction. De Gruyter.
Wagner-Egelhaaf, M. (2022). Of Strange Loops and Real Effects: Five Theses on Autofiction/the Autofictional. V A. Effe & H. Lawlor (ur.), The Autofictional (str. 21–39). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-78440-9_2
Yildiz, E. (2018). Vom methodologischen Nationalismus zu postmigrantischen Visionen. V M. Hill & E. Yildiz (ur.), Postmigrantische Visionen: Erfahrungen, Ideen, Reflexionen (str. 43–46). Transkript.
Zupan Sosič, A. (2014). Pripovedovalec in fokalizacija. Primerjalna književnost, 37(3), 47–72.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki