Začetek, razvoj in današnje stanje srednješolskih tečajev v povojni slovenski emigraciji v Argentini
Povzetek
V tujini vsakdo zelo ceni vrednost materinščine, v našem primeru slovenskega jezika. Povojni slovenski priseljenci v Argentini so čutili za naravno dolžnost, da govorjeno in pisano besedo predajo svojim potomcem. Zato so ustanavljali skupna krajevna središča, osnovnošolske in srednješolske tečaje z namenom, da dopolnjujejo predajo materinščine v družinah. O vpisu v srednješolske tečaje soodločajo dijaki sami, ti pa so že precej pod vplivom okolja, ki poskuša doseči potrebno izobrazbo s čim manjšim trudom. Zaradi tega je tudi sorazmerno manjši vpis. Če je bila v družinah prve generacije predaja materinščine otrokom dolžnost, v družinah druge generacije zavest o tej dolžnosti popušča, kar vpliva na otroke predvsem v dobi adolescenece. Pri tem ne gre pozabiti na narodno mešane zakone, ki so tem bolj izpostavljeni asimilaciji.
Prenosi
Literatura
Brulc, Tone. Argentina. Ljubljana: Modrijan, 1997.
Brumen, Vinko. Iskanje. Buenos Aires: SKA, 1967.
Gogala, Mirko. Usode izseljencev. Buenos Aires: SKA, 1996.
Zbornik Svobodne Slovenije 1971-1972. Buenos Aires: Svobodna Slovenija, 1972.
Zbornik dela v zvestobi in ljubezni: Zedinjena Slovenija 1948-1998. Ur. Jože Rant. Buenos Aires: Zedinjena Slovenija, 1998.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki