Glasba na slovenskih radijskih postajah: domače legende, globalni pop trendi in vplivi iz regije
DOI:
https://doi.org/10.3986/dd.2023.2.02Ključne besede:
migracije glasbe, globalizacija, mediji, slovenska narodnozabavna glasba, odbirateljstvoPovzetek
Avtorja v članku na podlagi kvantitativnih in kvalitativnih metod analizirata pojavnost slovenske in tuje glasbe v slovenskih radijskih in televizijskih medijih. Pri tem posebno pozornost namenjata vlogi vratarstva slovenskih medijev pri formiranju popularne glasbe in glasbenih okusov v Sloveniji. Analiza pokaže, da medijsko odbiranje glasbe upošteva specifične kulturne, družbene in politične kriterije, kar se med drugim kaže v nevključevanju »odbojnih« žanrov, v polarizaciji na ravni glasbenega okusa, v regulaciji migracij glasbe ter v konstruiranju specifičnih konceptualnih mej, ki jih vratarji glasbe vzpostavljajo (in obenem tudi upoštevajo).
Prenosi
Literatura
Production Between Hybridity and Class Struggle. V E. Mazierska in Z. Győri (ur.), Eastern European Popular Music in a Transnational Context (str. 155–170). Palgrave Macmillan.
Krašovec, P. (2022, 22. julij). Srednji razred in razredizem. Dissenz. https://www.disenz.net/srednji-razred-in-razredizem
Luthar, B. (2012). Popularna kultura in razredne distinkcije v Sloveniji: simbolne meje v egalitarni družbi. Družboslovne razprave, XXVIII(71), 13–37.
Majsova, N. (2016). The Aesthetics of Slovene Popular Music for Different Generations of Slovene Listeners: The Contribution of Audience Research. Popular Music and Society, 39(1), 76–96. https://doi.org/10.1080/03007766.2015.1061353
Muršič, R. (2000). Trate vaše in naše mladosti: zgodba o mladinskem in rock klubu. Subkulturni azil.
Negus, K. (1992). Producing Pop: Culture and Conflict in the Popular Music Industry. Edward Arnold.
Perković, A. (2018). Sedma republika: pop kultura in razpad Jugoslavije. Zenit.
Prey, R. (2018). Nothing Personal: Algorithmic Individuation on Music Streaming Platforms. Media, Culture & Society, 407, 1086–1100. https://doi.org/10.1177/0163443717745147
Russell, F. M. (2019). The New Gatekeepers. Journalism Studies, 20(5), 631–648.
Smith Maguire, J., & Matthews, J. (ur.). (2014). The Cultural Intermediaries Reader. Sage Publications.
Stanković, P. (2013). Kaj pa pop? Zgodovina in zgodovine slovenske popularne glasbe. Družboslovne razprave, XXIX(72), 65–84.
Stanković, P. (2021). Simbolni imaginarij sodobne slovenske narodnozabavne glasbe. Fakulteta za družbene vede.
Stanković, P., & Bobnič, R. (2022). Občinstva sodobne slovenske narodnozabavne glasbe v kulturološki perspektivi. Družboslovne razprave, XXXVIII(100), 131–162. https://doi.org/10.51936/dr.38.100.131-162
Todorova, M. N. (2001). Imaginarij Balkana. Inštitut za civilizacijo in kulturo.
Tonković, Ž., Krolo, K., & Marcelić, S. (2020). Klasika, punk, cajke: kulturni kapital i vrijednosti mladih u gradovima na jadranskoj obali. Sveučilište u Zadru.
Toš, N., Splichal, S., Saksida, S., Bašić, S., Luthar, B., Hafner-Fink, M., Uhan, S., & Kurdija, S. (1992). Slovensko javno mnenje 1992. CJMMK – Center za raziskovanje javnega mnenja in množičnih komunikacij, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede. https://www.adp.fdv.uni-lj.si/opisi/media92
Valetič, Ž. (2018). 80ta : desetletje mladih: zgodba slovenskega pop-rocka v času, ko je popularna glasba krojila podobo (in usodo) sveta. Grafični atelje Zenit.
Velikonja, M. (2009). Lost in Transition: Nostalgia for Socialism in Post-socialist Countries. East European Politics and Societies, 23(4), 535–551. https://doi.org/10.1177/0888325409345140
Verboord, M., & Brandellero, A. (2018). The Globalization of Popular Music, 1960–2010: A Multilevel Analysis of Music Flows. Communication Research, 45(4), 603–627. https://doi.org/10.1177/0093650215623834
White, D. M. (1950). The “Gate Keeper”: A Case Study in the Selection of News. Journalism Quarterly, 27(4), 383–391. https://doi.org/10.1177/107769905002700403
Zakon o medijih (ZMed). (2001). Uradni list RS, št. 110/06 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08 – ZPOmK-1, 77/10 – ZSFCJA, 90/10 – odl. US, 87/11 – ZAvMS, 47/12, 47/15 – ZZSDT, 22/16, 39/16, 45/19 – odl. US, 67/19 – odl. US in 82/21. http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO1608
Zorko, A. (2021, 4. junij). Audiostar, nova raziskava poslušanosti radijskih postaj na slovenskem trgu. Marketing Magazin. https://www.marketingmagazin.si/vpogled/audiostar-nova-raziskava-poslusanosti-radijskih-postaj-na-slovenskem-trgu
Prenosi
Objavljeno
Verzije
- 2023-09-22 (2)
- 2023-07-22 (1)
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki