Nekateri pristopi k problematiki druge generacije v okviru raziskovanja priseljenstva v ZDA
Povzetek
Prispevek zajema pogled nekaterih temeljnih publikacij ameriških raziskovalcev priseljenstva o problematiki druge generacije. Vključena so zlasti dela, ki se nanašajo na položaj pripadnikov druge generacije v italijanski in slovanskih etničnih skupnosti. Upoštevani so tudi začetni pristopi k tej temi v okviru raziskovanja slovenskega izseljenstva v ZDA. Iz praktičnih razlogov je časovni obseg obravnavanih ameriških publikacij nekoliko omejen, saj segajo le do prve polovice osemdesetih let, razen nekaterih, ki pa temu vprašanju namenjajo samo posamezna poglavja. Upoštevana dela preučujejo problematiko druge generacije v okviru raznih disciplin, kot so psihologija, pedagogika, zgodovinopisje, sociolingvistika in etnologija. Pri nanašanju na osebno raziskavo o položaju druge generacije znotraj Slovenske Narodne Podporne Jednote so uporabljeni tudi nekateri časopisni viri.
Prenosi
Literatura
Peter Klinar, Mednarodne migracije v kriznih razmerah, Maribor 1985.
Ingrid Slavec, Slovenci v Mannheimu, Ljubljana 1982.
Nives Sulič, Thank God I’m Slovenian, Ljubljana 1983.
Alenka Bogovič in Borut Cajnko, Slovenci v Franciji, Ljubljana 1983.
Majda Kodrič, Melting pot: izgubljena bitka Ameriških Slovencev? Slovenski koledar ’87, Ljubljana 1986.
Majda Kodrič, Class Consciousness among the Second Generation, Expectations and Responses within the Slovene National Benefit Society in the 1920’s, Migracijske teme, 1988, IV, št. 1-2.
Več slovenskih šol!, Glasilo K.S.K. Jednote, 13. marca 1918, IV, št. 10.
Irvin L. Child, Italian or American? The Second generation in Conflict, New York 1943.
Leonard Covello, The Social Background of the Italo-American School Child, Leiden 1967.
Salvatore J. La Gumina, American Education and the Italian Immigrant Response, American Education and the European Immigrant, 1840-1940, ur. Bernard J. Weiss, Urbana 1982.
John Bodnar, Schooling and the Slavic-American Family 1900-1940, n.d., B.J- Weiss.
J. Bodnar, Materialism and Morality, Slavic- American Immigrants and Education 1890-1940, The Journal of Ethnic Studies, Winter 1976, III, št. 4.
M. Mark Stolarik, Immigration, Education, and the Social Mobility of Slovaks 1870-1930, Immigrants and Religion in Urban America, ur. Randall M. Miller in Thomas D. Matzik, Philadelphia 1977.
J. Bodnar, The Transplanted, A History of Immigrants in Urban America, Bloomington 1987 (prva izd. 1985).
John J. Bukowczyk, And My Children Did Not Know Me, A History of the Polish-Americans, Bloomington in Indianapolis 1987.
Ewa Morawska, For Bread with Butter, The Lifeworlds of East central Europeans in Johnstown , Pennsylvania 1890-1940, Cambridge 1985.
Karel D. Bicha, Settling Accounts with an Old Adversary, The Decatholisation of Czech Immigrants in America,Social History, 1971, IV, št. 8.
Izobrazba je ključ svobode, Prosveta, 3. septembra 1920, št. 207.
Zaščita otrok in izobrazba mladine, Prosveta, 14. oktobra 1925, št. 241.
Pressing Problems, Prosveta, 21. julija 1926, št. 169.
John Higham, Leadership, Harvard Encyclopedia of American Ethnic Groups, ur. Stephan Thernstrom, Cambridge 1980.
Annie Kriegel, Generational Difference, The History of an Idea, Deadalus, Fall 1978, VII, št. 4.
Marcus L. Hansen, The Third Generation in America, Commentary, November 1952, XIV, št. 5.
Vladimir C. Nahirny in Joshua A. Fishman Immigrant Groups, Ethnic Identification and the Problem of Genera tions, Sociological Review, November 1965, XIII, št. 3, str. 311-312, 316-318, 319, 321.
J.A. Fishman in V.C. Nahirny, Organizational and Leadership Interest in Language Maintance, Language Loyality in the United States, ur. J.A. Fishman, Haag 1966, str. 188.
J.A. Fishman in V.C. Nahirny, The Ethnic Group School and Mother Tongue Maintance, Language Loyality in the United States, ur. J.A. Fishman, Haag 1966, str. 93.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki