»Avtohtona« evropska džamija?
Ključne besede:
toleranca, urbana moderna družba, sekularizacija, multikulturalizemPovzetek
Poskusi gradnje islamskega verskega in kulturnega središča (džamije) v Ljubljani odpirajo veliko »glo- kalnih« teoretskih in praktičnih vprašanj. Težave pri uresničevanju multikulturnosti v domnevno odprtih, sekularnih družbah so običajno interpretirane kot manjše prehodne motnje, ki jih motivira še ne povsem presežen tradicionalni odpor do drugosti, drugačnosti. Besedilo podvomi v takšno interpretaci- jo in s predstavitvijo dveh primerov poskuša utemeljiti tezo, da odkriti in prikriti odpor do multikulturalizma, konkretno do gradnje »tujih« verskih objektov v slovenskem in tudi evropskem prostoru, odkriva globoko zakoreninjene arhetipske strahove, ki jih preprosti regulacijski repertoar, ki je na voljo v (post) modernih družbah, težko obvladuje.
Prenosi
Literatura
Bellah, Robert Neelly (1967). Civil Religion in America. Journal of the American Academy of Arts and Sciences 96/1, 1–21.
Bercken, Will van den, Jonathan, Sutton (2005). Aesthetics as a Religious Factor in Eastern and Western Christianity. Leuven, Paris, Dudley – MA: Peeters.
Bony, Jean (1983). French Gothic Architecture of the 12th and 13th centuries. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press.
Bruce, Robbins (2011). Enchantment? No, Thank You. The Joy of Secularism (ur. George Lewis). New Jersey: Princeton University Press, 74–95.
Calhoun, Craig, Juergensmeyerl, Mark, Van Antwerpen, Jonathan (2011). Rethinking secularism. Oxford: Oxford University Press.
Campbell, Colin (2007). The Easternization of the West. Boulder, London: Paradigm Publisher.
Huntington, Samuel P. (1997). The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order. London: The Free Press.
Latour, Bruno (1993). We Have Never Been Modern. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press.
Linder, Gaillard Inge (2005). The Aesthetics of Contemporary French Catholic Churches: Fortresses of Resistance? Aesthetics as a Religious Factor in Eastern and Western Christianity (ur. Will van den Bercken, Jonathan Sutton). Peeters, Leuven, Paris – MA: Dudley, 225–240.
Locke, John (2010). Dve razpravi o oblasti: Pismo o toleranci. Ljubljana: Krtina.
Luckman, Thomas (1997). Nevidna religija. Ljubljana: Krtina.
Nandy, Ashis (1988). The Politics of Secularization and the Recovery of Religious Tolerance. Alternatives 13/2, 177–94.
Robbins, Bruce (2011). »Enchantment? No, Thank You.« The Joy of Secularism: 11 Essays For How We Live Now (ur. George Levine). Princeton: Princeton University Press, 74–94.
Rotar, Braco (1981). Risarji: učenjaki – ideologije v urbanizmu in arhitekturi. Ljubljana: Delavska enotnost.
Smrke, Marjan (2002). Stare vešče – nova luč: Religijske oblike družbene mimikrije v pogojih drzužbene tranzicije. Teorija in praksa 39/2, 170–181.
Smrke, Marjan (2007). Družbena mimikrija. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
Smrke, Marjan, Hafner Fink, Mitja (2008). (Ne)religioznost in socialna distanca do izbranih družbenih manjšin v (post)tranzicijski Evropi. Teorija in praksa 45/3–4, 285–300.
Škamperle, Igor (2005). Svetišče kot metonimija kozmosa. Poligrafi , revija za religiologijo,mitologijo in fi lozofi jo 10/38, 143–152.
Šterbenc, Primož (2012). Zahod in muslimanski svet. Ljubljana: FDV.
Taylor, Charles (2007). The Secular Age. Cambridge, Massachusetts: Harward University Press.
Vogrinc, Jože (1994). Neznosnost muezinovega glasu. Časopis za kritiko znanosti 164/165, 199–201.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki