Učitelji iz Slovenije in Švedske o poučevanju (novo)priseljenih učencev

Avtorji

  • Irena Lesar
  • Ivana Čančar
  • Anita Jug Došler

Ključne besede:

(novo)priseljeni učenci, materni jezik, prilagajanje pouka, kulturna heterogenost oz. homogenost

Povzetek

Vključevanje (novo)priseljenih otrok v osnovne šole je aktualen problem šolskih sistemov, saj po šte- vilnih mednarodnih raziskavah učenci s priseljenskim ozadjem v večini držav ne dosegajo primerljivih šolskih rezultatov. Nekatere države – kot je v našem primeru Švedska – se s to problematiko ukvarjajo že desetletja in so pri šolanju (novo)priseljenih učencev razvile številne podporne mehanizme. Rezultati raziskave kažejo, da v primerjavi s Švedsko slovenski šolski sistem ne zagotavlja razmer, v katerih bi se priseljeni učenci učinkovito učili slovenščino in razvijali svojo kulturno identiteto.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Irena Lesar

Dr. pedagogike, visokošolska učiteljica – docentka, Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, Kardeljeva pl. 16, SI-1000 Ljubljana

Ivana Čančar

Univ. dipl. prof. razrednega pouka; doktorska študentka programa Izobraževanje učiteljev in edukacijske vede, Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, Kardeljeva pl. 16, SI-1000 Ljubljana; sodelavka Inštituta za razvojne in strateške analize

Anita Jug Došler

Univ. dipl. pedagoginja, doktorska študentka Oddelka za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani

Literatura

Bernstein, Basil (1996). Pedagogy, Symbolic Control and Identity: Theory, Research, Critique. London, Bristol: Taylor & Francis.

Bešter, Romana (2006). Integracijska politika – politika integracije migrantov: Teoretični primer in študija primera Republike Slovenije. Doktorska disertacija. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede.

Save the children (2001). Denied a future? Summary. London: Save the children.

Dyson, Alan, Howes, Andy, Roberts, Barbara (2004). What do we really know about inclusive schools? A systematic review of the research evidence. Special educational needs and Inclusive education: Major themes in education (ur. David Mitchell). London, New York: Routledge Falmer, Taylor & Francis Group, 280–294.

Integrating immigrant children into schools in Europe – Sweden (2003/04). Brussels: Eurydice, http://eacea. ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/101EN.pdf (15. 4. 2011).

Integrating immigrant children into schools in Europe (2009). Brussels: Eurydice.

Lesar, Irena (2005). The response of Slovenian teachers to the migrant children from former Yugoslavia. Dve domovini/Two Homelands 22: 49–58.

Lesar, Irena (2009). Šola za vse? Ideja inkluzije v šolskih sistemih. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.

Lukšič Hacin, Marina (1999). Multikulturalizem in migracije. Ljubljana: ZRC.

Novak, Marta, Deutsch, Tomi, Cankar, Franc, Dečman Dobrnjič, Olga (2009). Adaptation of schools to migration circumstances. The 2009 Asian-Pacifi c forum on sociology of education: Social change and educational reform: Conference proceedings (English panels). Tainan: National University of Tainan, Taiwan, E-1-3-1-E-1-3-7.

OECD (2010). PISA 2009 Results: Overcoming Social Background: Equity in Learning Opportunities and Outcomes–volume II, http://www.oecd.org/document/61/0,3343,en_2649_35845621_ 46567613_1_1_1_1,00.html (15. 4. 2011).

Peček, Mojca (2005). Is primary school in Slovenia just and fair: The case of migrant children from former Yugoslavia. Dve domovini/Two Homelands 22: 29–48.

Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli (2008). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport.

Resolucija o migracijski politiki Republike Slovenije. Uradni list RS, št. 40/99, http://www.uradni-list.si/1/ objava.jsp?urlid=2002106&stevilka=5265 (14. 4. 2011).

Sagadin, Janez (1991). Razprave iz pedagoške metodologije. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.

Skubic Ermenc, Klara (2003). Enakost izobraževalnih možnosti v slovenski osnovni šoli s perspektive interkulturnosti. Doktorska disertacija. Ljubljana: Oddelek za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.

Smernice za vključevanje otrok priseljencev v vrtce in šole (2010), http://www.zrss.si/pdf/250811092039_ smernice_-dopolnitev.pdf (10. 6. 2011).

Statistični urad Republike Slovenije, http://www.stat.si/ (27. 4. 2011).

Strategija vključevanja otrok, učencev in dijakov migrantov v sistem vzgoje in izobraževanja v Republiki Sloveniji (2007). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport Republike Slovenije.

Sweden's Statistic Centre, http://www.scb.se/default2154.aspx (10. 6. 2011).

Tema modersmål, http://modersmal.skolverket.se/engelska/index.php/mother-tongue-education (14. 4. 2011).

Vižintin, Marijanca Ajša (2009). Sodelovanje slovenskih osnovnih šol z učitelji maternih jezikov otrok priseljencev. Dve domovini/Two Homelands 30: 193–213.

Vižintin, Marijanca Ajša (2010). Medkulturno izobraževanje in medkulturna občutljivost. Dve domovini/ Two Homelands 32: 139–150.

Zakon o osnovni šoli (2006), http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?urlid=200681&stevilka=3535 (14. 4. 2011).

Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli (2011), http://www.uradni-list.si/1/objava. jsp?urlid=201187&stevilka=3727 (15. 6. 2012).

Zakon o tujcih v Republiki Sloveniji (2008), http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?urlid=200871& stevilka=3101 (14. 4. 2011).

Prenosi

Objavljeno

2012-01-01

Kako citirati

Lesar, I. ., Čančar, I. ., & Jug Došler, A. . (2012). Učitelji iz Slovenije in Švedske o poučevanju (novo)priseljenih učencev. Dve Domovini, (36). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/twohomelands/article/view/10889

Številka

Rubrike

Članki