Medkulturni odnosi in socialne participacije v kontekstu migracij

Avtorji

  • Mirjam Milharčič-Hladnik

Ključne besede:

medkulturni odnosi, izobraževanje, dialoško komunikacijsko raziskovanje

Povzetek

Besedilo prikaže aktualne evropske razprave o definiranju pravic posameznika in državljana v kontekstu migracij in teženj po bolj participativnem, inkluzivnem izobraževanju. Opira se na teoretske razprave, relevantne za mlado nacionalno državo Slovenijo, kot tudi na izsledke raziskave, ki prinaša osebne izkušnje njenih »večkulturnih« in »večnacionalnih« prebivalcev. Njihovi predlogi za bolj inkluzivno izobraževanje so rezultat dialoške raziskovalne metodologije, ki omogoča slišati ranljive skupine in posameznike kot socialne akterje. Ti postanejo sodelavci pri raziskovanju, kar pri konceptualizaciji rešitev za družbene in socialne izzive sodobnih migrantskih družb omogoča povezanost teorije in prakse.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Mirjam Milharčič-Hladnik

Dr. sociologije, izr. prof., višja znanstvena sodelavka, Inštitut za slovensko izseljenstvo in migracije ZRC SAZU, Novi trg 2, SI-1000 Ljubljana

Literatura

Barat, Erszebet (2000). The Discourse of Selfhood: Oral Autobiographies as Narrative Sites for Constructions of Identity. Representing Lives: Women and Auto/biography (ur. Alison Donnell, Pauline Polkey). London: Macmillan Press, 165–173.

Bhabha, Homi (1994). Between Identities, Homi Bhabha interviewed by Paul Thompson. Migration & Identity (eds. Rina Benmayor, Andor Skotnes). Oxford, New York: Oxford University Press, 183–199.

Cook, Kay (2001). Identity. Life Writing: Autobiographical and Biographical Forms (ur. Margareta Jolly). London, Chicago: Fitzroy Dearborn Publishers, 455–458.

Dewey, John (1968). Democracy and Education. New York: The Free Press.

Flecha, Ramon, Gomez, Jesus (2004). Participatory paradigms: Researching 'with' rather than 'on'. Researching widening access: Issues and approaches in an international context (ur. B. Crossan, J. Gallacher, M. Osborne). London: Routledge, 129–141.

Gellner, Ernest (1979). Spectacles & Predicaments. Cambridge: Cambridge University Press.

Gomez, Aitor, Puigvert, Lidia, Flecha, Ramon (2011). Critical Communicative Methodology: Informing Real Social Transformation Through research. Qualitative Inquiry 17/3, 235–245.

Habermas, Jürgen (1991). Državljanstvo i nacionalni identitet: Razmišljanja o evropskoj budučnosti. Evropska istraživanja 1, 140–162.

Kogovšek, Neža idr. (2010). Brazgotine izbrisa: Prispevek h kritičnemu razumevanju izbrisa iz registra stalnega prebivalstva Republike Slovenije. Ljubljana: Mirovni inštitut.

Living together, Combining diversity and freedom in 21st-century Europe: Report of the Group of Eminent Persons of the Council of Europe (GEP Report 2011). Council of Europe.

Milharčič Hladnik, Mirjam (2004). Ohranjanje etnične identitete in tradicije med slovenskimi izseljenci in njihovimi potomci v Združenih državah Amerike. Dve domovini/Two Homelands 19, 121–140.

Milharčič Hladnik, Mirjam (2007). Migracije in medkulturni odnosi. Organizacija znanja 4, 201–205.

Milharčič Hladnik, Mirjam, Mlekuž, Jernej (ur.) (2009). Krila migracij: Po meri življenjskih zgodb. Ljubljana: Založba ZRC.

Milharčič Hladnik, Mirjam (ur.). (2011). In-in: Življenjske zgodbe o sestavljenih identitetah. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU.

Pajnik, Mojca (2010). Socialno državljanstvo, migracije in trg dela. Migranti v Sloveniji med integracijo in alienacijo (ur. Karmen Medica, Goran Lukić, Milan Bufon). Koper: Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Univerzitetna založba Annales, Zgodovinsko društvo za Južno Primorsko, 13–36.

Pirc, Janez idr. (2010). Afrika v slovenskem šolskem sistemu: Zaključno poročilo projekta izobraževanje za razvoj na trdnih temeljih. Ljubljana: Društvo Afriški center.

Smith, D. Anthony (1991). National Identity. London: Penguin Books.

Strategija ekonomskih migracij 2010–2020 (november 2010) Ljubljana: Vlada Republike Slovenije.

Vižintin, Marijanca Ajša (2009). Sodelovanje slovenskih osnovnih šol z učitelji maternih jezikov otrok priseljencev. Dve domovini/Two Homelands 30, 193–212.

Vrečer, Natalija (2010). Vocational education and training, employment-related mobility and migration. Dve domovini/Two Homelands 32, 121–137.

White Paper on Intercultural Dialogue: “Living Together As Equals in Dignity” (2008). Strasbourg: Council of Europe, http://www.coe.int/t/dg4/intercultural/Source/White%20Paper%20fi nal%20EN%20 020508.pdf (3. 10. 2012).

Zakon o osnovni šoli. Uradni list RS, št. 12/1996.

Zudič Antonič, Nives (2010). Rojstvo in razvoj medkulturne vzgoje. Razprave o medkulturnosti (ur. Mateja Sedmak, Ernest Ženko). Koper: Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Univerzitetna založba Annales, Zgodovinsko društvo za Južno Primorsko, 201–214.

Prenosi

Objavljeno

2012-01-01

Kako citirati

Milharčič-Hladnik, M. . (2012). Medkulturni odnosi in socialne participacije v kontekstu migracij. Dve Domovini, (36). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/twohomelands/article/view/10885

Številka

Rubrike

Članki