»Pesmi iz domovine« – Izvedba popularne glasbe med potomci slovenskih beguncev v Argentini: Primer »Slovenskega Inštrumentalnega Ansambla«

Avtorji

  • Nadia Molek

DOI:

https://doi.org/10.3986/dd.2017.2.02

Ključne besede:

popularna in narodno-zabavna glasba, prisvojitev, diaspora, identiteta, socialni spomin, Argentina

Povzetek

Članek z antropološkega stališča obravnava izbor, preobrazbo in odkrivanje slovenskega popularnega glasbenega žanra v skupnosti slovenskih beguncev v Argentini. V želji po nadaljevanju kulturnega udejstvovanja svojih prednikov in iz odgovornosti za ohranjanje korenin in socialnega spomina so potomci ustvarili ≫zamišljeno skupnost≪. Avtorica glasbo analizira kot način sodobnih narodnih praks, s katerimi potomci ohranjajo slovenstvo, s predstavitvijo narodno-zabavnega ≫Slovenski Inštrumentalni Ansambel≪ pa analizira vpliv migracijskih in spominskih procesov na njihovo življenje in glasbeno ustvarjalnost, zanima pa jo tudi način prisvojitve glasbe in besedila, ki izvirata iz domovine njihovih prednikov.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Nadia Molek

PhD candidate, Universidad de Buenos Aires, Facultad de Filosofía y Letras, Instituto de Ciencias Antropológicas, Puan 470, Ciudad de Buenos Aires, Argentina

Literatura

Aceves, Jorge E. (2000). Las fuentes de la memoria: Problemas metodologicos. Revista Voces recobradas 7, IHCBA.

Adorno, Theodor (1941). On Popular Music. Studies in Philosophy and Social Science IX, 17–48.

Anderson, Benedict (1997). Comunidades imaginadas. Mexico: F.C.E.

Basu, Paul (2001). Hunting Down Home: Reflection on Homeland and the Search for Identity in the Scottish Diaspora. Contested Landscapes: Movement, Exile and Place (eds. Barbara Bender, Margot Winer). Oxford, New York: Berg, 333–348.

Baumgartner, Hans (1992). Remembrances of Things Past: Music, Autobiographical Memory, and Emotion. Advances in Consumer Research 19, 613–620.

Benadiba, Laura, Plotinsky, Daniel (2007). De entrevistadores y relatos de vida: Introduccion a la Historia Oral. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofia y Letras.

Bennet, Andy (2001). Cultures of Popular Music. Buckingham: Open University Press.

Bourdieu, Pierre (2012). Bosquejo de una teoria de la practica. Buenos Aires: Prometeo.

Brow, James (1990). Notes on Community, Hegemony and the Uses of the Past. Anthropology Quarterly 63/1, 1–6.

Brubaker, Rogers (2005). The ’Diaspora’ Diaspora. Ethnic and Racial Studies 28/1, January, 1–19.

Campos, Jose Luis (2006). Interculturalidad, Identidad y Migracion en la Expansion de las Diasporas Musicales. Razon y Palabra 11, 49.

Clifford, James (1997). Diasporas. The ethnicity Reader: Nationalism, Multiculturalism and Migration (eds. Montserrat Guiverbau, John Rex). Cambridge, Oxford, Malden: Polity Press, 283–290.

Cook, Nicholas (1998). De Maddona al canto gregoriano: Una muy breve introduccion a la musica. Madrid: Alianza.

Cook, Nicholas (2001). Theorizing Musical Meaning. Music Theory Spectrum 23/2, University of California Press on behalf of the Society for Music Theory, 170–195.

Cuche, Dennys (2007). La nocion de cultura en las ciencias sociales. Buenos Aires: Editorial Nueva Vision.

Frith, Simon (1998). Performing On the Value of Popular Music Rites. Massachusetts: Harvard University.

Genorio, Rado (1986). The Slovene Immigrant Community in Argentina between the Two World Wars. Slovene Studies 8/2, 37–42.

Goialde Palacios, Patricio (2013). Musica popular/musicas urbanas: Introduccion. Musiker 20, 7–18.

Hall, Stuart (2013). Sin garantias: Trayectorias y problematicas en estudios culturales. Envion Editores: Instituto de estudios sociales y culturales Pensar, Universidad Javeriana Instituto de Estudios Peruanos Universidad Andina Simon Bolivar, sede Ecuador.

Kalc, Aleksej (1995). Nekateri vidiki primorskega izseljevanja v Južno Ameriko do prve svetovne vojne. Kulturna zgodovina Slovencev v Južni Ameriki: Kulturno ustvarjanje Slovencev v Južni Ameriki (ed. Mirko Jurak). Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.

Kovačič, Mojca (2015). V deželi harmonike – nacionalizacija harmonike v slovenskem kontekstu. Venček domačih: Predmeti, Slovencem sveti (ed. Jernej Mlekuž). Ljubljana: Zalozba ZRC ZASU, 87–116.

Kumer, Zmaga (1975). Pesem slovenske dežele. Maribor: Založba Obzorja.

Kumer, Zmaga (2002). Slovenska ljudska pesem. Ljubljana: Slovenska matica v Ljubljani.

Kunej, Rebeka, Kunej, Drago (2016). Folklorna skupina v diaspori: Soočanje tradicije in ustvarjalnosti v Ameriki. Etnolog 26, 49–64, 77.

Levi-Strauss, Claude (1968). Antropologia estructural. Buenos Aires: Eudeba.

Marty, Maša (2015). Glasba gre na pot: Pomen in vloga glasbe v izseljenstvu. Dve Domovini / Two homelands 41, 89–99.

McKeever, Alexandra (2015). Leaving and being Left Behind: Immigrations as a Theme in Irish Music. Talk Story – Culture in Motions. Smithsonian Center for Folklife and Cultural Heritage, http://www.folklife.si.edu/talkstory/2015/leaving-and-being-leftbehind-immigration-as-a-theme-in-irish-music (20. 3. 2017).

Mera, Carolina (2005). Diaspora coreana en America Latina. Buenos Aires: U.B.A.

Merriam, Alan P. (1980). The Anthropology of Music. Illinois: Northwestern University Press.

Middleton, Richard (1990). Studying Popular Music. Philadelphia: Open University Press.

Mislej, Irene (1994). Slovenci v Novem svetu. Republika. Ljubljana.

Molek Nadia (2013). Los refugiados eslovenos en la Argentina. Revista Debates Latinoamericanos, 22, http://repositorio.ub.edu.ar:8080/xmlui/handle/123456789/2009

Molek, Nadia (2016a). Los gauchos eslovenos. Etnicidad y migraciones en Argentina (ed. Juan C. Radovich). Ciudad Autonoma de Buenos Aires: Sociedad Argentina de Antropologia, 147–168.

Molek, Nadia (2016b). Procesos identitarios entre los migrantes eslovenos de entreguerras y sus descendientes en Argentina. Revista Rivada 7.

Muršič, Rajko (1998). Autochthonisation of Rock Music in Rural Slovenia. Popular Music: International Interpretations, Graduate Program in Music. Japan: Toru Mitsui, 281–288.

Repič, Jaka (2006). “Po sledovih korenin”: Transnacionalne migracije med Argentino in Evropo. Ljubljana: Filozofska fakulteta.

Repič, Jaka (2016). Tracing Roots. Slovenian Diaspora in Argentina and Return Mobilites. Moving places: Relations, Return, and Belonging (EASA series, 29), (eds. Nataša Gregorič Bon, Jaka Repič). New York, Oxford: Berghahn, 85–104.

Schneider, Arnd (2006). Appropriation as Practice: Art and Identity in Argentina. New York, Basingstoke: Palgrave MacMillan.

Shetuni, Spiro J. (2011). Albanian Traditional Music: An Introduction, with Sheet Music and Lyrics for 48 Songs. North Carolina: McFarland & Co.

Shuker, Roy (1994). Understanding Popular Music. London: Routledge.

Slobin, Mark (1994). Diaspora. North York: University of Toronto Press.

Slovenski Inštrumentalni Ansambel (2015). Memorial brochure.

Van Dijck, Jose (2006). Record and Hold: Popular Music between Personal and Collective Memory. Critical Studies in Media Communication 23/5, December, 357–375.

Vovk, Joži (2004). Antropologija glasbe: Slovenska glasbena kultura in njen vpliv na ohranjanje etnične identitete med Slovenci v Argentini (diplomsko delo). Ljubljana: Fakulteta za družbene vede Univerze v Ljubljani.

Zbornik (1998). 1948–1998: Dela v zvestobi in ljubezni. Buenos Aires: Zedinjena Slovenija.

Zorman, Anže (2016). The people’s pop & inter-cultural translation, http://www.culture.si/blog/2016/10/the-peoples-pop-inter-cultural-translation/ (20. 4. 2017).

Žigon, Zvone (1998). Otroci dveh domovin. Ljubljana: Založba ZRC SAZU.

Žigon, Zvone (2001). Iz spomina v prihodnost: Slovenska politična emigracija v Argentini. Ljubljana: Založba ZRC SAZU.

Objavljeno

2017-02-10

Kako citirati

Molek, N. (2017). »Pesmi iz domovine« – Izvedba popularne glasbe med potomci slovenskih beguncev v Argentini: Primer »Slovenskega Inštrumentalnega Ansambla«. Dve Domovini, (46). https://doi.org/10.3986/dd.2017.2.02

Številka

Rubrike

Članki