Medkulturno izobraževanje in medkulturna občutljivost

Avtorji

  • Marijanca Ajša Vižintin

Ključne besede:

otroci priseljenci, medkulturno izobraževanje, medkulturna zmožnost, medkulturni dialog

Povzetek

Prispevek poskuša na podlagi dveh teorij (Nieto 2008; Bennett 2007) odgovoriti na vprašanje, kaj pomeni multikulturno izobraževanje. Le učitelj, ki je sam multikulturno izobražen in ima razvito multikulturno zmožnost, lahko omogoči razvoj multikulturnega učnega okolja. Poudarjena sta tudi pojem medkulturnega dialoga, v Evropski uniji še zlasti pogosto uporabljan od leta 2008, in njegov teoretični primanjkljaj.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Marijanca Ajša Vižintin

Asistentka za slovenski jezik, Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, Oddelek za razredni pouk; Škocjan 34/d, SI-6000 Koper

Literatura

Bela knjiga Sveta Evrope o medkulturnem dialogu: Živeti skupaj v enakopravnosti in dostojanstvu (2009). Ljubljana: Ministrstvo za zunanje zadeve Republike Slovenije, sektor za načrtovanje politik in raziskave.

Bennett, Christine I. (2007). Comprehensive Multicultural Education, Theory and Practice. Boston: Allyn and Bacon.

Gorski, Paul C. (2008). Good intentions are not enough: A decolonizing intercultural education. Intercultural education 19(6): 515–525.

Heckmann, Friedrich (2008). Strategies for integrating migrant children in European schools and societies: A synthesis of research findings for policy-markers: An independetreportsubmitted to the European Commission by the NESSE network experts. European Commission´s Directorate-General for Education and Culture, http://www. nesse.fr/nesse/activities/reports/activities/reports/education-and-migration-pdf (31. 3. 2010).

Integrating Immigrant Children into Schools in Europe (2004). Brussels: Eurydice.

Kroflič, Robi (2006). Kako udomačiti drugačnost …? Sodobna pedagogika 57: 26–39.

Kymlicka, Will (2005). Sodobna politična filozofija. Ljubljana: Krtina.

Luciak, Mikael in Gabriele Khan - Svik (2008). Intercultural education and intercultural learning in Austria – critical reflections on theory and practice. Intercultural Education 19(6): 493–504.

Milharčič Hladnik, Mirjam (2007). Avtobiografičnost narativnosti: Metodološko teoretični pristopi v raziskovanju migracijskih izkušenj. Dve domovini/Two Homelands 26: 31–46.

Nieto, Sonia in Patty Bode (2008). Affirming Diversity: the Sociopolitical Context of Multicultural Education. Boston: Allyn & Bacon.

Peček, Mojca in Irena Lesar (2006). Pravičnostslovenske šole: Mit alirealnost. Ljubljana: Sophia.

Plavšak Krajnc, Kristina (2008). »Učiti se in živeti demokracijo« – Svet Evrope na področju izobraževanja za človekove pravice. Vzgoja in izobraževanje za človekove pravice: Predstavitev različnih pogledov na vzgojo za človekove pravice (ur. Erika Rustja): Ljubljana: Pedagoški inštitut, 53–56.

Schanz, Claudia (2006). Vizije potrebujejo poti – medkulturno odpiranje šole. Sodobna pedagogika 57(2): 24–38.

Skubic Ermenc, Klara (2006). Slovenska šola z druge strani. Sodobna pedagogika l(57), posebna izdaja: 150–167.

Strategija vključevanja otrok, učencev in dijakov migrantov v sistem vzgoje in izobraževanja v Republiki Sloveniji (maj 2007). Ministrstvo za šolstvo in šport republike Slovenije, Kolegij ministrstva, http://www.mss.gov.si/si/delovna_podrocja/razvoj_solstva/ projekti/enake_moznosti/ (10. 1. 2010).

Strmičnik, France (2003). Dejavniki ali strukturni elementi pouka. Didaktika (ur. Franc Strmičnik). Novo mesto: Visokošolsko središče, Inštitut za raziskovalno in razvojno delo, 84–126.

Vidmar Horvat, Ksenija (2009). Izzivi izobraževanja za medkulturni dialog. Zbornik predavanj in dokumentov Mednarodne konference Izobraževanje za medkulturni dialog (ur. Liana Kalčina). Ljubljana: Zveza prijateljev mladine Slovenije, 55–59.

Prenosi

Objavljeno

2010-01-01

Kako citirati

Vižintin, M. A. . (2010). Medkulturno izobraževanje in medkulturna občutljivost. Dve Domovini, (32). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/twohomelands/article/view/11042

Številka

Rubrike

Članki