Medkulturno izobraževanje in medkulturna občutljivost
Ključne besede:
otroci priseljenci, medkulturno izobraževanje, medkulturna zmožnost, medkulturni dialogPovzetek
Prispevek poskuša na podlagi dveh teorij (Nieto 2008; Bennett 2007) odgovoriti na vprašanje, kaj pomeni multikulturno izobraževanje. Le učitelj, ki je sam multikulturno izobražen in ima razvito multikulturno zmožnost, lahko omogoči razvoj multikulturnega učnega okolja. Poudarjena sta tudi pojem medkulturnega dialoga, v Evropski uniji še zlasti pogosto uporabljan od leta 2008, in njegov teoretični primanjkljaj.
Prenosi
Literatura
Bela knjiga Sveta Evrope o medkulturnem dialogu: Živeti skupaj v enakopravnosti in dostojanstvu (2009). Ljubljana: Ministrstvo za zunanje zadeve Republike Slovenije, sektor za načrtovanje politik in raziskave.
Bennett, Christine I. (2007). Comprehensive Multicultural Education, Theory and Practice. Boston: Allyn and Bacon.
Gorski, Paul C. (2008). Good intentions are not enough: A decolonizing intercultural education. Intercultural education 19(6): 515–525.
Heckmann, Friedrich (2008). Strategies for integrating migrant children in European schools and societies: A synthesis of research findings for policy-markers: An independetreportsubmitted to the European Commission by the NESSE network experts. European Commission´s Directorate-General for Education and Culture, http://www. nesse.fr/nesse/activities/reports/activities/reports/education-and-migration-pdf (31. 3. 2010).
Integrating Immigrant Children into Schools in Europe (2004). Brussels: Eurydice.
Kroflič, Robi (2006). Kako udomačiti drugačnost …? Sodobna pedagogika 57: 26–39.
Kymlicka, Will (2005). Sodobna politična filozofija. Ljubljana: Krtina.
Luciak, Mikael in Gabriele Khan - Svik (2008). Intercultural education and intercultural learning in Austria – critical reflections on theory and practice. Intercultural Education 19(6): 493–504.
Milharčič Hladnik, Mirjam (2007). Avtobiografičnost narativnosti: Metodološko teoretični pristopi v raziskovanju migracijskih izkušenj. Dve domovini/Two Homelands 26: 31–46.
Nieto, Sonia in Patty Bode (2008). Affirming Diversity: the Sociopolitical Context of Multicultural Education. Boston: Allyn & Bacon.
Peček, Mojca in Irena Lesar (2006). Pravičnostslovenske šole: Mit alirealnost. Ljubljana: Sophia.
Plavšak Krajnc, Kristina (2008). »Učiti se in živeti demokracijo« – Svet Evrope na področju izobraževanja za človekove pravice. Vzgoja in izobraževanje za človekove pravice: Predstavitev različnih pogledov na vzgojo za človekove pravice (ur. Erika Rustja): Ljubljana: Pedagoški inštitut, 53–56.
Schanz, Claudia (2006). Vizije potrebujejo poti – medkulturno odpiranje šole. Sodobna pedagogika 57(2): 24–38.
Skubic Ermenc, Klara (2006). Slovenska šola z druge strani. Sodobna pedagogika l(57), posebna izdaja: 150–167.
Strategija vključevanja otrok, učencev in dijakov migrantov v sistem vzgoje in izobraževanja v Republiki Sloveniji (maj 2007). Ministrstvo za šolstvo in šport republike Slovenije, Kolegij ministrstva, http://www.mss.gov.si/si/delovna_podrocja/razvoj_solstva/ projekti/enake_moznosti/ (10. 1. 2010).
Strmičnik, France (2003). Dejavniki ali strukturni elementi pouka. Didaktika (ur. Franc Strmičnik). Novo mesto: Visokošolsko središče, Inštitut za raziskovalno in razvojno delo, 84–126.
Vidmar Horvat, Ksenija (2009). Izzivi izobraževanja za medkulturni dialog. Zbornik predavanj in dokumentov Mednarodne konference Izobraževanje za medkulturni dialog (ur. Liana Kalčina). Ljubljana: Zveza prijateljev mladine Slovenije, 55–59.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki