Iskanje ljudskosti, ki bi si jo želeli slišati, ali razpetost med ljudskim, stroko in znanostjo

Avtorji

  • Mojca Kovačič Institute of Ethnomusicology, ZRC SAZU , Novi trg 2, 1000 Ljubljana, Slovenija

DOI:

https://doi.org/10.3986/Traditio2012410107

Ključne besede:

folk musicians, cultural policy, folk music criteria, researchers // ljudski glasbeniki, kulturna politika, kriteriji ljudske glasbe, raziskovalci

Povzetek

Public Fund of the Republic of Slovenia for Cultural Activities (JSKD) is the main actor of the current cultural policy in the field of folklore activities in Slovenia. Guidelines of reinterpretation of dance and music traditions are formed by amateurs dealing with folklore, as well as scholars are invited to participate. After the historical review of the cultural policy in Slovenia, the article, based on interviews with performers of musical tradition, reveals the adjustments that musicians are making for the performances organized and supervised by JSKD. It also shows their attitude towards the given guidelines and reveals how much the competitiveness or actual desire for ‘authentic’ interpretation of folk music heritage influence such adjustments.

***

Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (JSKD) je danes glavni akter kulturne politike na področju folklorne dejavnosti v Sloveniji. Smernice za poustvarjanje plesne in glasbene tradicije oblikujejo tako amaterji, ki se ljubiteljsko ukvarjajo s folklorno dejavnostjo, kot tudi raziskovalci ljudske glasbe in plesa. Članek po uvodnem historičnem pregledu delovanja kulturne politike v Sloveniji, na podlagi intervjujev z ljudskimi godci, odkriva, kako se glasbeniki prilagajajo smernicam, kadar nastopajo na prireditvah, ki jih organizira Javni sklad. Prav tako je predstavljen in interpretiran njihov odnos do danih smernic in vpliv konkurenčnosti oziroma dejanske želje po »verodostojni« interpretaciji ljudske glasbene dediščine na tovrstne spremembe.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Ceribašić, Naila. 2003. Hrvatsko, seljačko, starinsko i domaće: povijest i etnografija javne prakse narodne glazbe u Hrvatskoj. Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku.

Čopič, Vesna. 2008. Slovenia. Historical perspective: cultural policies and instruments. http://www.culturalpolicies.net/web/slovenia.php?aid=1

Hrga, Jože. 2011. The conversation recording. Accessible at Institute of Ethnomusicology archive: Šikole, 5. 10. 2011, Štaj.

Ivančan, Ivan. 1970. Deset godina festivala jugoslovenskog foklora u Kopru. Narodna umjetnost: hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku 7(1): 272–273.

Knific, Bojan. [s.a.]. Folklorna dejavnost. Področja delovanja. http://www.jskd.si/folklorna-dejavnost/kdo_smo_folklora.htm

Knific, Bojan. 2009. Poudarki pri vrednotenju programov. In: Posvet s strokovnimi spremljevalci srečanj pevcev in godcev. [manuscript]. Ljubljana.

Knific, Bojan. 2011. Electronic correspondence, 28. 10. 2011.

Kocmut, Janko. 2011. The conversation recording. Accessible at Institute of Ethnomusicology archive: Kicar, 5. 10. 2011, Štaj.

Kumer, Zmaga. 1991. France Marolt (1891-1951). Traditiones 20: 9–27.

Kunej, Rebeka. 2004. Nekateri pojavi plesnega folklorizma v Beli krajini do 2. svetovne vojne. Traditiones 33 (2): 181–192. DOI: http://dx.doi.org/10.3986/Traditio2004330208

Pisk, Marjeta. 2008. Raziskave ljudske pesmi med tekstom in kontekstom. Traditiones 37 (1): 99–111. DOI: http://dx.doi.org/10.3986/Traditio2008370105

Poljak Istenič, Saša. 2009. Šege in navade kot folklorizem. Traditiones 37 (2): 61–110. DOI: http://dx.doi.org/10.3986/Traditio2008370204

Ramovš, Mirko. 2011. The conversation recording. Accessible at Institute of Ethnomusicology archive: Ljubljana, 28. 9. 2011., Gor.

Rauch, Tomaž. 2008. O priredbah za godčevske zasedbe v folklornih skupinah. Folklornik 4: 51–53.

Rauch, Tomaž. 2009. Pogovor s strokovnimi spremljevalci. Folklornik 5: 99–114.

Ravnikar, Bruno. 1969. Koreografija ljudskega plesa. Ljubljana: Republiški svet zveze kulturno prosvetnih organizacij Slovenije, Odbor za folkloro.

Ravnikar, Bruno. 1980. Folklorist 3/2. Ljubljana: Zveza kulturnih organizacij Slovenije.

Rihtman-Auguštin, Dunja. 1988. Folklore. Models and Symbols. In: Rihtman-Auguštin, Dunja in Zorica Rajković (ed.), Contributions to the Study of Contemporary Folklore in Croatia. Zagreb: Zavod za istraživanje folklora (Special Issue; 9), 9–22.

Sever, Vesna. 2011. “Martin skrij harmoniko, Severjeva je tu”. Folklornik 7: 8–11.

Šivic, Urša. 2007. Vpliv institucionalnih meril na spreminjanje ljudskega petja. Traditiones 36 (2):27–41. DOI: http://dx.doi.org/10.3986/Traditio2007360202

Šivic, Urša. 2008. Po jezeru bliz Triglava: Ponarodevanje umetnih pesmi iz druge polovice 19. stoletja. Ljubljana: Založba ZRC.

Šivic, Urša. 2011. The double identity of traditional musicians: the case of Slovenian vocal-instrumental group from Loka-Rošnja. In: DUNIN, Elsie Ivancich (ed.), ÖCAL, Mehmet (ed.). Proceedings of the second symposium held in İzmir, Turkey, 7-11 April 2010: study group on music and dance in Southeastern Europe. İzmir: International council for traditional music: Ege Univesity State Turkish Music Conservatory, 2011, str. 101-106.

Šmidchens, Guntis. 1999. Folklorism Revisited. Journal of Folklore Research 36 (1): 51–70.

Objavljeno

2012-10-12

Kako citirati

Kovačič, M. (2012). Iskanje ljudskosti, ki bi si jo želeli slišati, ali razpetost med ljudskim, stroko in znanostjo. Traditiones, 41(1), 77–90. https://doi.org/10.3986/Traditio2012410107

Številka

Rubrike

Performances, Performers, Researchers / Uprizoritve, izvajalci, raziskovalci