Moderne časovnosti v Mirnem življenju Jie Zhangkeja

Avtorji

  • Rok Benčin

Ključne besede:

sodobni kitajski film, modernost, časovnost, realizem, fikcija, Jia Zhangke, Jacques Rancière

Povzetek

Članek poskuša razvozlati kompleksen preplet različnih časovnosti v Mirnem življenju (2006) Jie Zhangkeja. Film je bil posnet na območju gradnje Jezu Treh sotesk, največje elektrarne na svetu, vendar se osredotoča na velikopotezni proces rušenja v ozadju – zaradi nastalega akumulacijskega jezera je bilo namreč iz območja preseljenih več kot milijon ljudi. Na ozadju križanja časovnih premic modernizacije in nostalgije, ki ju strukturira določen cilj ali izhodiščna točka, Jia z značilno mešanico realističnih in fikcijskih prvin prikaže negotovo sedanjost kot čas premeščanja, iskanja in tavanja. Članek obravnava časovne in narativne strukture v filmih režiserja predvsem z vidika novejših spisov Jacquesa Rancièra, v katerih razpravlja o družbenih hierarhijah, ki jih predpostavljajo časovnosti moderne, in načinih, na katere te hierarhije rušita realistična literatura in film.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Objavljeno

2019-01-16

Kako citirati

Benčin, R. (2019). Moderne časovnosti v Mirnem življenju Jie Zhangkeja. Filozofski Vestnik, 39(3). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/7231