Moderne časovnosti v Mirnem življenju Jie Zhangkeja
Ključne besede:
sodobni kitajski film, modernost, časovnost, realizem, fikcija, Jia Zhangke, Jacques RancièrePovzetek
Članek poskuša razvozlati kompleksen preplet različnih časovnosti v Mirnem življenju (2006) Jie Zhangkeja. Film je bil posnet na območju gradnje Jezu Treh sotesk, največje elektrarne na svetu, vendar se osredotoča na velikopotezni proces rušenja v ozadju – zaradi nastalega akumulacijskega jezera je bilo namreč iz območja preseljenih več kot milijon ljudi. Na ozadju križanja časovnih premic modernizacije in nostalgije, ki ju strukturira določen cilj ali izhodiščna točka, Jia z značilno mešanico realističnih in fikcijskih prvin prikaže negotovo sedanjost kot čas premeščanja, iskanja in tavanja. Članek obravnava časovne in narativne strukture v filmih režiserja predvsem z vidika novejših spisov Jacquesa Rancièra, v katerih razpravlja o družbenih hierarhijah, ki jih predpostavljajo časovnosti moderne, in načinih, na katere te hierarhije rušita realistična literatura in film.
Prenosi
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki