Vračanje pogleda: Ameriški odziv na francosko kritiko okularocentrizma
Povzetek
Razširjeno sumničenje nadvlade vida v moderni kulturi, ki so ga v tem stoletju izrazili številni francoski intelektualci, je vplivalo na prakso in samorazumevanje nedavne ameriške umetnosti. S sledenjem vpliva mislecev, kakršni so Bataille, Foucault in Derrida ter umetnikov, kot je Duchamp, skuša članek razložiti zavračanje visokomodernističnega vrednotenja čiste optičnosti, ki sta ga v dobi neposredno po drugi svetovni vojni zagovarjala Clement Greenberg ter Michael Fried. Čeprav so pogosto komentirali premestitev težišča modernistične umetnosti iz Pariza v New York po letu 1945, to ne velja za kasnejše »maščevanje« francoske teorije, ki so ga v angloameriški kulturni prostor prenesli kritiki, kakršna sta Rosalind Krauss in Norman Bryson. Vpliv te teorije je pomagal spodkopati vrednost abstraktnega ekspresionizma v korist drugih gibanj, kakršna so neodada, konceptualna umetnost in minimalizem, kijih lahko delno razumemo kot zavračanje prvenstvenosti vizualnih vrednot.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2016-01-23
Kako citirati
Jay, M. (2016). Vračanje pogleda: Ameriški odziv na francosko kritiko okularocentrizma. Filozofski Vestnik, 16(1). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3908
Številka
Rubrike
Estetika
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki