»Primerno umeščena«. Kontinuiteta in kontekst zbirke vojvod Alba v palači Liria v Madridu (1931–1957)
DOI:
https://doi.org/10.3986/ahas.28.2.07Ključne besede:
zbirateljstvo, muzeografija, muzealizacija, plemstvo, 19. stoletje, 20. stoletje, Španija, vojvode Alba, zasebne zbirke, PradoPovzetek
Prispevek podaja primerjalno analizo prvotne stalne postavitve v palači Liria, madridski rezidenci vojvod Alba, ki je bila leta 1936 uničena v španski državljanski vojni. Avtorica prvotno postavitev primerja s povojno postavitvijo, ki so jo leta 1957 uredili v prenovljeni palači. Na podlagi arhivskih inventarjev v zasebnem arhivu vojvod Alba poglablja vedenje o obeh posravitvah zbirke umetnin in o vlogi, ki jo je imela rodbinska zbirka pri rekonstrukciji med vojno uničene palače. Postavitev zbirke Alba je nastala pod izrazitim vplivom lastnikovih teženj po ohranitvi oziroma poudarjanju družbene razslojenosti v 20. stoletju s poudarjanjem kolektivnega rodbinskega spomina, po ponazarjanju kontinuitete in utemeljevanju pomena zbirke s kontekstualiziranjem v njenem prvotnem okolju.
Prenosi
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
![Creative Commons licenca](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki