Potovanje pomenov tuareškega zagrinjala skozi različne socialne kontekste
Ključne besede:
Tuaregi, zagrinjalo, identiteta, družbene spremembePovzetek
Prispevek obravnava spremembe v pomenih in tuareškega 'zagrinjala', taglmust, do katerih je prišlo zaradi politične marginalizacije Tuaregov, sprememb v razmerjih med socialnimi kategorijami, selitev v urbana okolja in turizma. Avtorica ugotavlja, da taglmust ostaja tako za zunanji svet kot za Tuarege same simbol tuareškosti. V vsakdanjih rabah je njegova funkcija vse manj povezana z uravnavanjem odnosov med sorodniki in vse bolj z etnično identiteto, ki se izraža tudi z njegovo estetsko funkcijo. Tako kot obleka nasploh ima dinamično funkcijo identitetnega izrekanja v različnih kontekstih.
Prenosi
Literatura
Abu-Lughod, Lila (1988). Veiled Sentiments: Honour and Poetry in a Beduin Society. Berkely, Los Angelos in London: University of California Press.
Barnes, Ruth in Joanne B. Eicher (1992). Introduction. Dress and Gender: Making and Meaning in Cultural Contexts (ur. Ruth Barnes in Joanne B. Eicher). Oxford: Berg, 1–7.
Belliamat, Nadia (2003). Qui sais dancer sur cette chanson, nous lui doneons la cadence: Musique, poésie et politique chez les Touaregs. Terrain 41: 103–120.
Bernus, Edmod (1981). Touaregs nigériens: Unité culturelle et diversité régional d'un peuple pasteur. Paris: Éditiones l'Harmattan.
Brumen, Borut (2001a). Pozabljeni od boga in prekleti od zgodovine: Afrike (tematska številka, ur. Borut Brumen in Nikolai Jeffs). Časopis za kritiko znanosti 29(204, 205, 206): 141–172.
Brumen, Borut (2001 b). How to Use Orientalism: »Good, Dirtty and Evil Tuaregs«. Asia and Africa: Tradition and Modernity (tematska številka). Azijske in Afriške študije 5(1–2): 3–16.
Casajus, Dominique (1987). La tente dans la solitude. La société et les morts chez les Touaregs Kel Ferwan. Paris: Editions de la Miason des Sciences de l'Homme.
Claudot-Hawad, Hélène (1993). Les Touaregs. Portrait en fragments. Aix-en-provence: Édisud.
Claudot-Hawad, Hélène (2001). Éperoner le monde: Nomadisme, cosmos et politique chez les Touaregs. Aix-en-provance: Edisud.
Claudot-Hawad, Hélène (2002). Noces de vent: Épouser le vide ou l'art nomade de voya ger. Voyager d'un point de vue nomade (ur. Hélène Claudot-Hawad). Pariz: Éditions Paris Méditerannée, 11–37.
Debevec, Liza (2010). Kontinuiteta in spremembe v praznični prehrani pri muslimanih v urbanem Burkina Fasu. Dve domovini 31: 37–49.
Duveyrier, Henri (1864). Les Touareg du Nord. Paris: Challamel Aîné.
Eicher, Joanne B. (ur.) (1995). Dress and Ethnicity. Oxford in Washington: Berg.
Ferguson, James (2006). Global Shadows: Africa and the Neoliberal World Order. Durham in London: Duke University Press.
Grégoire, Emanuel (1999). Touaregs du Niger: Le destn d'un mythe. Paris: Karthala.
Hawad (1991). La teshumara, antidote de l'État. Touaregs. Exil et resistance (tematska številka, ur. Hélène Claudot Hawad). Revue du Monde Musulman et de la Méditerranée 57: 123–141.
Henry, Jean Robert (1996) Les Touaregs des Français. Touaregs et autres sahariens entre plusiers mondes. Définitions et redéfinitions de soi et des autres (tematska številka, ur. Hélène Claudot-Hawad). Les cahiers de l'IREMAM 7–8: 248–269.
Inda, Jonathan Xavier in Renato Rosaldo (2008, 2002). Tracking Global Flows. The Anthropology of Globalisation: A Reader (ur. Jonathan Xavier Inda in Renato Rosaldo). Malden, Oxford in Carlton: Blackwell Publishing: 3–47.
Kalčić, Špela (2007). »Nisem jaz Barbika«: Oblačilne prakse, islam in identitetni procesi med Bošnjaki v Sloveniji. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
Keenan, Jeremy (2004). The Lesser Gods of the Sahara: Social Change and Contested Terrain amongst the Tuareg of Algeria. London in Portland: Frank Cass.
Kohl, Ines (2009). Beautiful Modern Nomads. Bordercrossing Tuareg between Niger, Algeria and Libya. Berlin: Reimer Verlag.
Lecocq, Baz (2004). Unemployed Intellectuals in the Sahara: The Teshumara Nationalist Movement and the Revolution in Tuareg Society. International Review in Social History 49: 87–109.
Lindisfarne-Tapper, Nancy in Bruce Ingham (ur.) (1997). Languages of Dress in the Middle East. Richmond: Curzon press.
Loftsdóttir, Krístin (2008). The Bush is Sweet: Identity, Power and development among WoDaaBe Fulani in Niger. Uppsala: Nordiska Afrikainstitutet.
Lunaček, Sarah (2008). Percepcija Evropejcev in Američanov ter predstave o Zahodu v Agadezu (Niger) (doktorska disertacija). Oddelek za etnologijo in kulturno antropologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.
Murphy, Robert F. (1964). Social Distance and the Veil. American Anthropologist 66: 1257–1275.
Nicolaisen, Johannes in Ida Niclaisen (1997). The Pastoral Tuareg: Ecology, Culture and Society. London in New York: Thames and Hudson; Copenhagen: Rhodos International Science and Art Publishers.
Rabine, Leslie W. (2002). The Global Circulation of African Fashion. Oxford in New York: Berg.
Reisman, Paul (1977). Freedom in Fulani Social Life: An Introspective Etnography. Chicago in London: University of Chicago press.
Rovine, Victoria L. (2001). Bogolan. Shaping Culture through Cloth in Contemporary Mali. Washington in London: Smithsonian Institution Press.
Rovine, Victoria L. (2009). Viewing Africa through Fashion. Fashion Theory 13(2): 133–140.
Scholze, Marko in Ingo Bartha (2004). Trading Cultures: Berbers and Tuareg as Souvenir Vendors. Between Resistance and Expansion. Dimensions of Local Vitality in Africa (ur. Peter Probst in Gerd Spittler). Münster: LIT Verlag, 71–92.
Spittler, Gerd (1993). Les Touaregs face aux sécheresses et aux famines: Les Kel Ewey de l'Aïr (Niger). Paris: Karthala.
Spittler, Gerd (2010 v tisku). Foreign Cloth and Ethnic Identity of the Kel Ewey. Tuareg moving Global. Socioanthropological Aspects of a Saharan life in Transition (ur. Ines Kohl in Anja Fisher). London in New York: I. B. Tauris Academic Studies.
Van Beek, Walter E. A. (2003). African Tourist Encounters: Effects of Tourism on Two West African Societies. Africa 73(2): 251–290.
Walentowitz, Sakia (2002). »Partir sans quiter«: Rites et gestes autour des déplacements féminin chez les Inesleman de l'Azawagh. Voyager d'un point de vue nomade (ur. Hélène Claudot-Hawad). Paris: Méditerranée, 37–53.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki