Glasba gre na pot – pomen in vloga glasbe v izseljenstvu
Ključne besede:
glasba, izseljenci, Švica, vloga glasbe v migraciji, pomen glasbe v migracijiPovzetek
Prispevek osvetljuje nekatere pomene in vloge glasbe in z glasbo povezanih dejavnosti med slovenskimi izseljenskimi skupnostmi v Švici. V novem okolju, ki sčasoma postaja domače, se vedno znova oblikuje kulturno življenje. S tem se sproža glasbeno ustvarjanje, s katerim se v migrantskem procesu vzpostavlja odnos do starega – izvornega – in novega okolja; v na novo vzpostavljenih skupnostih je glasba medij za njihovo ustvarjanje in vzpostavljanje razmerij do njih in njenih članov. V prispevku nanizani primeri razkrijejo, kako in zakaj je glasba uporabljena, kakšna je njena vloga v izbrani izseljenski skupnosti, hkrati pa skuša ugotoviti, kaj se zrcali prek glasbe in glasbenega življenja.
Prenosi
Literatura
Bohlman, Philip V. (2002). Sounding the Space between the Two Worlds: Rupture, Resistance, and revival in the Re-Membering of German and Americam History, http://csumc.wisc.edu/mki/Resources/Online_Papers/MusicConfPapers/BohlmanPaper.pdf. (7. 5. 2014).
Brunnschweiler, Sabina (2009). Plötzlich Reden alle von Balkanmusik. Musikszene Schweiz (ur. Christopf Merki). Zürich: Chronos, 582–591.
Castles, Stephen, Miller, Mark J. (2009). The Age of Migration. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Drnovšek, Marjan (2010). Izseljevanje, »rakrana« slovenskega naroda: Od misijonarja Friderika Barage do migracijske politike države Slovenije. Ljubljana: Nova revija.
Drnovšek, Marjan (2012). Slovenski izseljenci in zahodna Evropa v obdobju prve Jugoslavije. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU.
Esman, Milton J. (1986). Diasporas and International Relations. Modern Diasporas in International Politics (ur. Gabriel Sheffer). London, Sydney: Croom Helm, 333–349.
Frisch, Max (1965). Vorwort. Siamo Italiani (ur. Alexander J. Seiler idr.). Zürich: EVZ-Verlag.
Frisch Max, Klabus, Vital (2010). Dnevnik 1966–1971. Ljubljana: Študentska založba.
Frisch, Max, Klabus, Vital (2013). Stiller. Ljubljana: Študentska založba.
Gruppe für eine Schweiz ohne Armee (1993). Artikelsammlung »Jugo-was?-lien«. Zürich (Postfach 103, 8031): GSoA, Arbeitsgruppe Jugoslawien.
Kämpf, Philipp (2008). Die »Jugo-Schweiz«: Klischees, Provokationen, Visionen. Zürich: Rüegger.
Knific, Bojan (2013). Interpretiranje plesnega izročila: Lokalno, nacionalno in nadnacionalno. Traditiones 42/1, 125–142.
Knific, Bojan (2014). Od obleke do preobleke, http://www.jskd.si/folklorna-dejavnost/kostumi_folklora/ knific_od_obleke_do_preobleke.htm (14. 7. 2014).
Lukšič Hacin, Marina (1999). Multikulturalizem. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU.
Lukšič Hacin, Marina (2009). In kaj je transnacionalizem?: Razmišljanja ob knjigi Jake Repiča »Po sledovih korenin: Transnacionalne migracije med Argentino in Evropo«. Glasnik slovenskega etnološkega društva 49/1–2, 61–66.
Marti, Urs (2007). Original Oberkrainer Avsenik-Musik. Version 1.0. Rümligen: U. Marti.
McGrath Abazovic, Renee (2010). Jugo-Bild und Stereotyp. Bern: HKB.
Merki, Christoph (2009). Musikszene Schweiz. Zürich: Chronos.
O'Connell, John M. (2010). An Ethnomusicological Approach to Music and Conflict. Music and Conflict (ur. John Morgan O'Connell, Salwa El-Shawan Castelo-Branco). Urbana: University of Illinois Press, 1–15.
Petrin, Ernest (1968). Srečanja v Švici in Nemčiji. Slovenski izseljenski koledar ‘69. Ljubljana: Slovenska izseljenska matica, 35–38.
Pettan, Svanibor H. (2007). Balkan Boundaries and how to cross them: A postlude. Balkan Popular Culture and the Ottoman ecumene (ur. Donna Anne Buchanan). Lanham, Md: Scarecrow Press, 365–383.
Ramnarine, Tina K. (2007). Musical Performance in the Diaspora: Introduction. Musical Performance in the Diaspora (ur. Tina K. Ramnarine). London, New York: Routledge, 1–19.
Repič, Jaka (2006). Po sledovih korenin: Transnacionalne migracije med Argentino in Evropo. Ljubljana: Oddelek za etnologijo in kulturno antropologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.
Rupnik, Anton (1972). Sindikati ščitijo gostujoče delavce. Slovenski izseljenski koledar '73. Ljubljana: Slovenska izseljenska matica, 36–39.
Rupnik, Anton (1987). Švicarska čarobna formula CH. Ljubljana: Borec.
Sivec, Ivan (1998). Vsi najboljši muzikanti I. Mengeš: ICO.
Slavec, Ingrid (1990). Etnološko preučevanje etnične identitete slovenskih izseljencev. Dve domovini / Two Homelands 1, 309–317.
Slobin, Mark (1994). Diaspora. North York (Ont.): University of Toronto Press.
Slobin, Mark (2003). The destiny of »diaspora« in ethnomusicology. The cultural study of music. New York: Routledge, 284–296.
Statistični letopis (2013). Statistični urad Republike Slovenije, http://www.stat.si/letopis/2013/04_13/04-30-13.html (15. 6. 2014).
Statistik Schweiz (2012). Ständige und nichständige Wohnbevölkerung nach Geschlecht und Staatsangehörigkeit, am Ende des Jahres: Wohnbevölkerung von 1850 bis 2010, http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/de (15. 6. 2014).
Statistik Schweiz (2013). Bundesamt für Statistik (BFS), Website Statistik Schweiz: Migration und Integration – Indikatoren Ausländische Bevölkerung: Staatsangehörigkeit, http://www.bfs.admin.ch/bfs/ portal/de/index/themen/01/07/blank/key/01/01.html (5. 6. 2014).
Sugarman, Jane C. (2007). »The Criminals of Albanian Music«: Albanian Comercial Folk Music and Issues of Identity since 1990. Balkan popular culture and the Ottoman ecumene: Music, image, and regional political discourse (ur. Donna Anne Buchanan). Lanham, Md: Scarecrow Press, 269–307.
Taljat, David (2014). Slovenska misija–Slowenen Mission–Schweiz–Fürstentum Liechtenstein–Vorarlberg, http://www.slomisija.ch/ (1. 6. 2014).
Vertovec, Steven (1999). Three meanings of »diaspora«, exemplified among South Asian religions. Diaspora 7/2, 277–299.
Vovk, Joži (2004). Antropologija glasbe: Slovenska glasbena kultura in njen vpliv na ohranjanje etnične identitete med Slovenci v Argentini. Diplomsko delo. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede Univerze v Ljubljani.
Weber, Daniel (2005). Jugo. Zürich: Verlag NZZ-Folio.
Zheng, Su (2010). Claiming Diaspora. New York: Oxford University Press.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki