Islam, transnacionalna obleka in identiteta: Migracije podob, transformacije pomenov

Avtorji

  • Mateja Krofl

DOI:

https://doi.org/10.3986/dd.2017.2.11

Ključne besede:

islam, transnacionalna obleka, identiteta, migracije, globalizacija

Povzetek

Migracije in globalizacija danes ključno vplivajo na redefiniranje muslimanske obleke v sodobnosti ter oblikovanje kulturne identitete žensk islamske veroizpovedi v urbanem okolju. Raznolike sodobne oblačilne sloge muslimank je danes treba razumeti v kontekstu porasta neoliberalne ekonomije v muslimanskih državah ter ponovnega oživljanja muslimanskih identitet po celem svetu. Namen članka je predstaviti transnacionalni pomen tančice (oblike naglavnega oziroma telesnega pokrivala) ter ponuditi vpogled v nove muslimanske oblačilne prakse, ki se tako simbolno kot materialno napajajo tako v ≫vzhodni≪ kot ≫zahodni≪ kulturi. Temeljita analiza tudi pokaže, da večina muslimanskih žensk nošenje tančice danes dojema kot pomemben odraz pripadnosti ter potrditev kulturne identitete. Nova transnacionalna muslimanska moda je postala večplasten koncept, ki, globoko integriran v politične, družbene, osebne in navsezadnje vizualne interpretacije, odpira nove perspektive v percepciji identitete ≫modernih≪ muslimank ter tako pomembno priča o kulturnem pomenu migracij.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Mateja Krofl

Univ. dipl. ing. oblikovanja tekstilij in oblačil, študentka podiplomskega doktorskega študija, smer Filozofija in teorija vizualne kulture, Fakulteta za humanistične študije, Titov trg 5, SI-6000 Koper

Literatura

Appadurai, Arjun (1990). Disjuncture and Difference in the Global Cultural Economy. Public Culture 2(2), http://www.arjunappadurai.org/articles/Appadurai_Disjuncture_and_ Difference_in_the_Global_Cultural_Economy.pdf (11. 6. 2017).

Appadurai, Arjun (1996). Modernity at Large. Minneapolis: University of Minnesota Press.

Ahmed, Leila (1992). Women and Gender in Islam: Historical Roots of a Modern Debate. New Haven, London: Yale University Press.

Badran, Margot (2009). Feminism in Islam: Secular and Religious Convergences. Oxford: Oneworld, http://humanities.wisc.edu/assets/misc/What_is_Islamic_Feminism.pdf (29. 7. 2017).

El Guindi, Fadwa (1999). Veil: Modesty, Privacy and Resistance. Oxford, New York: Berg.

Frank, Ana (2014). Feminizem in islam: Turške ženske med Orientom in Zahodom. Ljubljana: Mirovni inštitut.

Gokarıksel, Banu, Secor, Anna J. (2009): New Transnational Geographies of Islamism, Capitalism and Subjectivity: The Veiling-Fashion Industry in Turkey. Area 41/1, 6–18.

Gokarıksel, Banu, Secor, Anna J. (2009): New Transnational Geographies of Islamism, Capitalism and Subjectivity: The Veiling-Fashion Industry in Turkey. Area 41/1, 6–18.

Harcet, Marjana (2007). Alahove neveste: Med podrejenostjo in avtonomijo. Ljubljana: ISH, Fakulteta za podiplomski humanistični študij.

Hoodfar, Homa (1997). The Veil in Their Minds and on Our Heads: The Persistence of Colonial Images of Muslim Women. Politics of Culture in the Shadow of Capital (ur. David Lloyd, Lisa Low). Durham, London: Duke University Press, 248–279.

Hume, Llynne (2013). The Religious Life of Dress: Global Fashion and Faith (Dress, Body, Culture). London, New York: Bloomsbury Academic.

Joppke, Christian (2009). Veil: Mirror of Identity. Cambridge, Malden: Polity Press.

Kaiser, Susan (1999) Identity, Postmodernity and the Global Apparel Marketplace. Meanings of Dress (ur. Mary Lynn Damhorst, Kimberly A. Miller, Susan O. Michelman). New York: Fairchild Publications, 106–114.

Kaiser B., Susan (2012). Fashion and Cultural Studies. London, New York: Bloomsburry Academic.

Kalčić, Špela (2007). Nisem jaz Barbika: Oblačilne prakse, islam in identitetni procesi med Bošnjaki v Sloveniji. Ljubljana: Oddelek za etnologijo in kulturno antropologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.

Koran (2004). Tržič: Učila International.

Manji, Irshad (2008). Kaj je narobe danes z islamom: Poziv k poštenosti in prenovi? Petrovče: Znamenje.

Mernissi, Fatima (1992). The Veil and the Mail Elite. New York: Basic Books Group.

Mir Hosseini, Ziba (1999). Islam and Gender: The Religious Debate in Contemporary Iran. New Jersey: Princeton University Press.

Nafisi, Azar (2004). Prebiranje Lolite v Teheranu. Mengeš: Ciceron.

Repič, Jaka (2009). Metodologija etnografskega raziskovanja migracijskih in transnacionalnih procesov, http://Metodologija_URN-NBN-SI-DOC-SSRFTQ7T.pdf (11. 6. 2017).

Said, Edward (1996). Orientalizem: Zahodnjaški pogledi na Orient. Ljubljana: Studia Humanitas.

Sandıkcı, Ozlem, Ger, Guliz (2007). Constructing and Representing the Islamic Consumer in Turkey. Fashion Theory 11/2–3.

Satrapi, Marjane (2008). Persepolis: Zgodba o otroštvu. Ljubljana: Društvo za širjenje filmske kulture KINO.

Tarlo, Emma, Moors, Annelies (2007). Muslim Fashions. Fashion Theory: The Journal of Dress, Body & Culture 11 (ur. Valerie Steele). New York, London: Berg, 133–142.

Tarlo, Ema (2010). Visibly Muslim: Fashion, Politics, Faith. London, New York: Bloomsbury Academic.

Vertovec, Steven (2001). Transnational Challenges to the ‘New’ Multiculturalism. WPTC – 01–06. Paper presented to the ASA Conference held at the University of Sussex, 30 March–2 April 2001, http://www.transcomm.ox.ac.uk/working%20papers/WPTC-2K-06%20Vertovec.pdf (25. 7. 2017).

Zahedi, Ashraf (2007). Contested Meaning of the Veil and Political Ideologies of Iranian Regimes. Journal of Middle East Women's Studies 3/3, https://ic.ucsc.edu/~rlipsc h/AFRICOM/Zahedi.pdf (11. 6. 2017).

Wolf, Eric R. (1999). Evropa in ljudstva brez zgodovine. Ljubljana: Studia Humanitas.

Prenosi

Objavljeno

2017-02-14

Kako citirati

Krofl, M. (2017). Islam, transnacionalna obleka in identiteta: Migracije podob, transformacije pomenov. Dve Domovini, (46). https://doi.org/10.3986/dd.2017.2.11

Številka

Rubrike

Članki