Designing Stage Costumes for Polka Music Ensembles
DOI:
https://doi.org/10.3986/Traditio2005340209Keywords:
oblačilna kultura, kostum, glasba, »narodna noša«, Slovenija // clothing culture, dress, music, national costume, SloveniaAbstract
V prispevku so obravnavani odrski oblačilni videz narodno-zabavnih ansamblov in prepoznane zakonitosti, ki so vplivale na razvoj tovrstnega kostumiranja. Najpomembnejšo vlogo je zaradi svoje odločitve, da se obleče v t. i. narodne noše, v petdesetih letih 20. stoletja imel Ansambel bratov Avsenik, t. i. narodna noša pa je zlasti v tujini postala in ostala obvezna spremljevalka slovenske narodno-zabavne glasbe.
***
What is interesting to observe and study in the field of polka music, apart from musical characteristics of this genre, is the visual appearance of it‘s performers, along with origin and use of the so called »national garb« as a substantial part of this genre. This style in fact came to it‘s own in the Fifties (20th Century), marked by the appearance of The ensemble of Avsenik Brothers along with a number of other similar ensembles. The decision to use the »national costume« as a part of their image proved to work in their favor and hereby became a hallmark of polka music both at home and abroad.
Downloads
References
Bogataj, Janez. 1992. Sto srečanj z dediščino na Slovenskem. Ljubljana: Prešernova družba.
Ferbežar, Ina. 1985. Poskus analize besedil ansambla bratov Avsenik. Seminarska naloga 1. Ljubljana: Oddelek za etnologijo, Filozofska fakulteta.
Ferbežar, Ina. 1995. Besedila Avsenikovih narodno-zabavnih popevk 1953–1985 ali popevčice milemu narodu. Traditiones 24: 331–339.
Gorenjski glas [GG]. 1995–2003. Gorenjski glas. Kranj.
Knific, Bojan. 2002. Vprašanje narodne noše na Slovenskem (Seminarska naloga 1 in 2). Ljubljana: Oddelek za etnologijo in kulturno antropologijo, Filozofska fakulteta.
Knific, Bojan. 2003. Vprašanje narodne noše na Slovenskem. Njen razvoj od srede 19. stoletja do 2. Svetovne vojne. Etnolog 13: 435–468.
Kumer, Zmaga. 1978a. Nekaj misli ob Medžunarodni smotri folklora v Zagrebu. Glasnik Slovenskega etnološkega društva 18 (4): 72–73.
Kumer, Zmaga. 1978b. Godčevstvo in sodobni instrumentalni ansambli na Slovenskem. V: Kremenšek, Slavko in Angelos Baš (ur.), Pogledi na etnologijo. Ljubljana: Partizanska knjiga (Pogledi; 2): 365–378.
Ljubić, Milan. 1983. Filmska izrazna sredstva. Dopisna filmska in TV šola. Ljubljana: DDU Univerzum.
Makarovič, Marija. 1971a. Narodna noša. Naši razgledi 20 (1971): 170–171.
Makarovič, Marija. 1971b. Slovenska ljudska noša. Ljubljana: Založba CZNG in SEM.
Makarovič, Marija. 1972. Kmečka (ljudska) in narodna noša. Nekaj misli ob razpravi Noša na Gorenjskem v Gorenjskem muzeju v Kranju. Gorenjski glas 14. 10. 1972.
Makarovič, Marija. 1972a. Narodna noša. Slovenski etnograf 23–24, 1970–71: 51–68.
Priloga. Gorenjski glas. 1996. Glasbeniki meseca. Ansambel Vita. Priloga Gorenjskega glasa 24. 5. 1996: 2–3.
Seliškar, Tone (ur.). 1954. Slovenski izseljenski koledar. Ljubljana: Slovenska izseljenska matica.
Sivec, Ivan. 1998. Vsi najboljši muzikanti. Razvoj narodnozabavne glasbe od začetkov do leta 1973. Mengeš: ICO.
Sivec, Ivan. 1999. Fenomen Ansambla bratov Avsenik (Magistrska naloga). Ljubljana: Oddelek za etnologijo in kulturno antropologijo, Filozofska fakulteta.
Sivec, Ivan (ur.). 2002. Tisoč najlepših besedil. Slovenija – zibelka narodnozabavne glasbe. Kamnik, ICO.
Sivec, Ivan. 2003. Vsi najboljši muzikanti. Razvoj narodno-zabavne glasbe v obdobju 1973–2003. Mengeš: ICO.
Stanonik, Marija. 1990. O folklorizmu na splošno. Glasnik Slovenskega etnološkega društva 30 (1–4): 20–41.
TV okno [TVO]. 2003. TV okno [skupna tv priloga slovenskih regionalnih časopisov].
Vsakdanjik in praznik. 2002. Vsakdanjik in praznik [oddaja Televizije Slovenija].
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors guarantee that the work is their own original creation and does not infringe any statutory or common-law copyright or any proprietary right of any third party. In case of claims by third parties, authors commit their self to defend the interests of the publisher, and shall cover any potential costs.
More in: Submission chapter