On the Concepts of Time, Space and Causality among the Araucanians, or: Why Should We Remember Juan Benigar?

Authors

  • Tomaž Gregorc Fakulteta za humanistične študije, Univerza na Primorskem, Titov trg 5, 6000 Koper

DOI:

https://doi.org/10.3986/Traditio2009380115

Keywords:

Aravkanci, Juan (Ivan, Janez) Benigar, Claude Lévi-Strauss, divja misel, čas, prostor, vzročnost, nacionalni diskurz, teorija, praksa, teozofija // Araucanians, the savage mind, time, space, causality, national discourse, theory, practice, theosophy

Abstract

Juan (Ivan, Janez) Benigar, antropolog/etnolog, filolog, teozof, filozof in »politični aktivist«, je med letoma 1922 in 1925 napisal tri razprave, ki veljajo za jedro Benigarjevega etnološkega dela: o času, prostoru in vzročnosti med Aravkanci. Z njimi se je zelo približal Lévi-Straussovemu konceptu »divje misli«, a mu dispozitiv vednosti (epistemološki okvir) časa ni omogočal izostrene teoretske formulacije. Članek med drugim skuša predstaviti prevečkrat zanemarjen politični angažma Juana Benigarja in postaviti raziskave o njem onstran nacionalnega diskurza. Sklepna teza članka je, da si je treba Benigarja zapomniti predvsem kot človeka (ontološko) in kot kritičnega (angažiranega) intelektualca (teoretsko oziroma profesionalno).

***

Juan Benigar, an anthropologist/ethnologist, philologist, theosophist, philosopher and “political activist” wrote three essays: on time, space and causality among the Araucanians between the years 1922 and 1925. In his essays Benigar approached Levi-Strauss’s concept of the “savage mind”. It was the dispositif (apparatus) of knowledge of his time (the epistemological framework) that prevented him to conceptualise it. The article tries also to stress the somehow forgotten “political engagement” of Juan Benigar and to conceptualise this scientist beyond national discourse. The final horizon of this article is that we should remember Benigar as a human being (ontologically speaking) and as a critical (socially engaged) intellectual (theoretically and professionally speaking).

Downloads

Download data is not yet available.

References

Barnard, Alan. 2000. History and Theory in Anthropology. New York: Cambridge University Press.

Benigar, Juan. 1928. El problema del hombre Americano. Bahia Blanca.

Benigar, Juan. 1978 (1946). La Patagonia piensa. Neuquén, Republica Argentina: Siringa Libros.

Benigar, Juan. 1988a (1922). Pojem časa pri Araukancih. V: Mislej 1988, 11–23.

Benigar, Juan. 1988b (1925). Pojem prostora pri Araukancih. V: Mislej 1988, 24–36.

Benigar, Juan. 1988c (1924). Pojem vzročnosti pri Araukancih. V: Mislej 1988, 37–51.

Blavatsky, Helena Petrovna. 1994 (1899). Ključ k teozofiji. Ljubljana: Teozofsko društvo v Sloveniji.

Evans-Pritchard, E. E. in Jože Vilfan (ur.). 1979 (1973). Ljudstva sveta. Knjiga 2. Mehika in Medmorska Amerika, Andske dežele, Amazonija, Orinoko in pampe. Ljubljana: Mladinska knjiga.

Guček, Svetozar. 1982. Janko Beniger, antropolog in znanstvenik svetovnega slovesa. Rodna gruda 29 (7): 32–33.

Guček, Svetozar. 1994. Janez in Janko Benigar. Rod znamenitih Benigarjev izvira iz Ilirske Bistrice. Snežnik 3 (marec 1994): 4–5.

Kant, Immanuel. 2001 (1781). Kritika čistega uma 1/4. Ljubljana: Društvo za teoretsko psihoanalizo (Analecta).

Kramberger, Taja. 2001. Maurice Halbwachs in družbeni okviri kolektivne memorije. V: Halbwachs, Maurice, Kolektivni spomin. Ljubljana: Studia humanitatis, 211–258.

Kramberger, Taja. 2007. Historiografska divergenca. Razsvetljenska in historična paradigma. Koper: Založba Annales.

Lévi-Strauss, Claude. 2004 (1962). Divja misel. Ljubljana: Krtina.

Mislej, Irene. 1988. Janez Benigar. Izbrano gradivo. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.

Saussure, Ferdinad de. 1997 (1916). Predavanja iz splošnega jezikoslovja. Ljubljana: Studia Humanitatis.

Schopenhauer, Arthur. 2008 (1818). Svet kot volja in predstava. Ljubljana: Društvo Slovenska matica (Filozofska knjižnica; 56).

Sulčič, Viktor. 1970. Juan Benigar el Sabio que murio sentado. Buneos Aires: [samozaložba].

Šmitek, Zmago. 1984. Etnološko delo amerikanista Ivana Benigarja. Etnološka tribina [Zagreb] 13/14: 171–178.

Šmitek, Zmago. 1986. Klic daljnih svetov. Ljubljana: Založba Borec.

Šmitek, Zmago. 1987. Amerikanistična raziskovanja Ivana Benigarja – zasnove in teoretska izhodišča. Traditiones 16: 73–82.

Šmitek, Zmago. 1995. Srečevanja z drugačnostjo. Slovenska izkustva eksotike. Radovljica: Didakta.

Downloads

Published

16.10.2009

How to Cite

Gregorc, T. (2009). On the Concepts of Time, Space and Causality among the Araucanians, or: Why Should We Remember Juan Benigar?. Traditiones, 38(1), 227–241. https://doi.org/10.3986/Traditio2009380115

Issue

Section

Razprave in razgledi / Articles and Essays