Modernizem brez meja

Avtorji

  • Ian McLean

Ključne besede:

Charles Baudelaire, Okwui Enwezor, domorodna umetnost, postkolonializem, primitivizem

Povzetek

V nedavni preteklosti so se revizionistične zgodovine trudile premestiti modernizem glede na današnji postkolonialni globalizem. Ob tem ko pričujoči esej poskuša oceniti tak revizionizem, se loteva metafizike modernizma skozi optiko svoji drugih – še posebej svojega drugega, ki je domorodska umetnost – v dveh zaključnih trenutkih. Prvi je ob rojstvu modernizma, v svetovljanski kritiki kritika in pesnika Charlesa Baudelaira, čigar teorija o modernité na splošno velja za prototip klasičnega zahodnega modernizma. Drugi zaključni trenutek je v prehodnem času modernizma, v glavnem v vplivni postkolonialni kritiki Okwuija Enwezorja. Slednji je zaradi želje po osvoboditvi afriškega modernizma pričel z ambicioznim projektom rekonfiguriranja (prekartiranja) projekta modernosti v luči postkolonialnega globalizma, kot da bi, tako kot Bourriaud, hotel »ustvariti obliko modernizma za 21. stoletje«.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Objavljeno

2020-11-04

Kako citirati

McLean, I. (2020). Modernizem brez meja. Filozofski Vestnik, 35(2). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/9262

Številka

Rubrike

Modernism Revisited