Kritika kot oblika spoznanja
Ključne besede:
umetnostna kritika, spoznanje, Erlebnis, ErkenntnisPovzetek
Vprašanje kognitivne vloge umetnostne kritike se ohranja v estetiških teorijah dvajsetega in enaindvajsetega stoletja. Moj pristop k tej temi je najprej obravnavati umetnostno kritiko v odnosu na dva vidika spoznavanja, kot sta predstavljena v nemških izrazih Erlebnis in Erkenntnis. Ti razdelki bodo predstavljali glavne oblike spoznanja, kot se nanaša na umetnostno kritiko ter pričujočo razpravo. Po tem razdelku se bo usmerilo na poglede treh ameriških filozofov: Monroeja Beardsleya, Arthurja Danta in Noëla Carrolla, čigar spisi se tehtno vključujejo v umetnostno kritiko dvajsetega in enaindvajsetega stoletja. Posebnega zanimanja bo deležno vprašanje o uporabi Erlebnis in Erkenntnis v različnih pristopih h kritiki (vrednotenje, opis, razlaga) in prioritetam, kot so jim pripisane v spisih teh estetikov.
Prenosi
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki