Ali je Kitajska sposobna prehiteti svet v filozofiji in estetiki? Odziv na komentarje Aleša Erjavca, Ernesta Ženka in Roka Benčina o teorijah zhuyi in Bie-moderni

Avtorji

  • Wang Jianjiang

Ključne besede:

humanistika na Kitajskem, bie-modernizem, bie-modernistična umetnost, modernost, kitajska avantgarda, voditi svet

Povzetek

Evropski filozofi in estetiki trdijo, da imajo humanistične vede na Kitajskem, vključno s filozofijo in estetiko, morda svetlo prihodnost, vseeno pa v njih ne vidijo nujno nečesa prvorazrednega. V nasprotju s tem pogledom bie-modernizem (bie xian dai zhuyi) verjame, da ima kitajska humanistika pričakovanja svetovnih razsežnosti, čeprav obstajajo glede tega različne motivacije, ko gre za kitajsko vlado in ko gre za kitajsko ljudstvo. Ob tem, da pogrešata najosnovnejšo razsvetljensko modernost, kitajska družba in kitajska humanistika pogrešata tudi dejansko modernost, ki je vodila diskurz kitajske humanistike od leta 1989. Le izvožena sodobna avantgardna kitajska umetnost poseduje modernost refleksije in kritike, ki je lastna bie-modernistični umetnosti.[1] Le če se kitajske humanistične vede lahko učijo od duha kitajske avantgarde ter so zveste bie-modernizmu, lahko vstopijo v mednarodne vrste. pripadajo lahko vstopijo v mednarodni okvir. Potem sveta ne bo nemogoče voditi.


[1]     Teorija o bie-modernosti, ki je bila objavljena leta 2014, vsebuje tako bie-moderno družbeno situacijo kot bie-modernizem, drugi od katerih nasprotuje bie-moderni družbeni situaciji. »Bie-moderen« pomeni hibridnost pred-modernega, bie-modernega in postmodernega ali mešano družbeno obliko fevdalizma, socializma in kapitalizma. »Bie-moderen« je dvomeča modernost ali psevdo-modernost, pri čemer skuša bie-modernizem odstraniti psevdo-modernost in vzpostaviti dejansko modernost. Gl. Georgia Southwestern State University, ZDA, Center za kitajske bie-moderne študije (CCBMS), ustanovljen leta 2017.

 

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Objavljeno

2019-01-16

Kako citirati

Jianjiang, W. (2019). Ali je Kitajska sposobna prehiteti svet v filozofiji in estetiki? Odziv na komentarje Aleša Erjavca, Ernesta Ženka in Roka Benčina o teorijah zhuyi in Bie-moderni. Filozofski Vestnik, 39(3). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/7229