Aristotel proti Platonu: variacije dokaza tretjega človeka in samopripis idej

Avtorji

  • Boris Vezjak

Ključne besede:

ideje, argument tretjega človeka, samopripis, neistovetnost, Platon, Aristotel, Aleksander Afrodizijski

Povzetek

Gregory Vlastos je v svoji znani rekonstrukciji argumenta »tritos anthropos« menil, da je regres tretjega človeka usodna napaka platonske teorije idej, saj vpeljuje najmanj dve protislovni logični značilnosti tega nauka: predpostavlja namreč dve načeli, samopripis in neistovetnost. Argument tretjega človeka zato obravnavam na podlagi upoštevanja omenjenih načel in njune veljavnosti v dveh inačicah, ki ju je podal Aleksander Afrodizijski. V prvi, ki je tradicionalno pripisana Aristotelu pod imenom O idejah in jo najdemo v Aleksandrovem komentarju k Metafiziki, in nato še v Evdemovi inačici, kakršno domnevno ta navaja pri svoji aristotelski kritiki Platonove teorije idej. V drugem delu prispevka je narejena primerjava med Aristotelovima inačicama tretjega človeka in Platonovim pripoznanjem neskončnega regresa v obeh verzijah iz njegovega Parmenida: regres iz ideje velikega in regres iz idej kot vzorov, ki prav tako končujeta v neskončnem regresu novih idej: te po svojem bistvu ne bodo več ene, ampak brezmejno mnoge.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

2017-12-04

Kako citirati

Vezjak, B. (2017). Aristotel proti Platonu: variacije dokaza tretjega človeka in samopripis idej. Filozofski Vestnik, 38(1). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/6533