Planet Melanholija: Romantika, razpoloženje in filmska etika

Avtorji

  • Robert Sinnerbrink

Ključne besede:

Melanholija, von Trier, filmska filozofija, filmska estetika, razpoloženje

Povzetek

Lars von Trierjeva Melanholija ponudi fascinantno raziskovanje filmske romantike in estetike filmskih razpoloženj. S pomočjo dramatizacije katastrofične izkušnje »izgube sveta« glavne junakinje Justine [Kirsten Dunst's], nam predstavi uničujočo podobo melanholije, ki najde ustrezni konec v sublimni filmski fantaziji izničenja sveta. V pričujočem članku analiziram nekatere estetske in filozofske sklope Melanholije, še posebej Von Trierjevo raziskovanje uporabe romantike in predstavitve filmskega razpoloženja. Von Trierer ne raziskuje namreč zgolj estetike melanholije, temveč tudi njene etične razsežnosti, s čimer ustvari umetniški film katastrofe, katerega sublimna upodobitev uničenja sveta ima paradoksni učinek razkritja ranljivosti in končnosti življenja na Zemlji.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Objavljeno

2017-01-18

Kako citirati

Sinnerbrink, R. (2017). Planet Melanholija: Romantika, razpoloženje in filmska etika. Filozofski Vestnik, 37(2). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/4866

Številka

Rubrike

Um + užitek