Planet Melanholija: Romantika, razpoloženje in filmska etika
Ključne besede:
Melanholija, von Trier, filmska filozofija, filmska estetika, razpoloženjePovzetek
Lars von Trierjeva Melanholija ponudi fascinantno raziskovanje filmske romantike in estetike filmskih razpoloženj. S pomočjo dramatizacije katastrofične izkušnje »izgube sveta« glavne junakinje Justine [Kirsten Dunst's], nam predstavi uničujočo podobo melanholije, ki najde ustrezni konec v sublimni filmski fantaziji izničenja sveta. V pričujočem članku analiziram nekatere estetske in filozofske sklope Melanholije, še posebej Von Trierjevo raziskovanje uporabe romantike in predstavitve filmskega razpoloženja. Von Trierer ne raziskuje namreč zgolj estetike melanholije, temveč tudi njene etične razsežnosti, s čimer ustvari umetniški film katastrofe, katerega sublimna upodobitev uničenja sveta ima paradoksni učinek razkritja ranljivosti in končnosti življenja na Zemlji.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2017-01-18
Kako citirati
Sinnerbrink, R. (2017). Planet Melanholija: Romantika, razpoloženje in filmska etika. Filozofski Vestnik, 37(2). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/4866
Številka
Rubrike
Um + užitek
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki