Zmešnjava in odsotnost Zhuyi. Primer kitajske estetike

Avtorji

  • Wang Jianjiang

Ključne besede:

kitajska filozofija in estetika, zmešnjava in odsotnost Zhuyi, izgradnja Zhuyi

Povzetek

V primerjavi s hitrim razvojem kitajskega gospodarstva, ki je vodilno v svetu, se moderna filozofija in estetika na Kitajskem nahajata v podrejenem položaju glede na Zahod. V sodobni kitajski estetiki na primer, so potekale vroče razprave o estetiki, nad njo so se navduševali, v petdesetih in osemdesetih letih pa je prišlo tudi do raznih nekontroliranih Zhuyi. V petdesetih letih so debate okrog Zhuyi opisovali kot politizirane in na nizki ravni. Navdušenje nad Zhuyi v osemdesetih letih je pričalo o vsakovrstnih doktrinah in »izmih« v Zahodni filozofiji in estetiki, ki so našle pot na Kitajsko, pa čeprav so kitajski filozofi ostali le goli opazovalci procesov. Podrobnejši pogled lahko razkrije razloge izza odsotnosti Zhuyi v kitajski filozofiji in razkrije vloge, ki sta jih estetika in humanistika kot celota igrali v zgodnejši zmešnjavi okrog Zhuyi. Obstajajo subjektivni in objektivni razlogi za šibkost kitajske akademske moči. Obstaja tudi izrazito neravnovesje med slabo razvito kitajsko filozofijo in estetiko ter razvitim gospodarstvom. Odstraniti to neravnovesje je za Kitajsko bistveno, v kolikor se hoče razvijati naprej, toda nastop novega ravnovesja ni možen brez vzpostavitve Zhuyi in šol.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Objavljeno

2017-01-17

Kako citirati

Jianjiang, W. (2017). Zmešnjava in odsotnost Zhuyi. Primer kitajske estetike. Filozofski Vestnik, 37(1). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/4858