Melanholija ali metafizika fiktivne žalosti
Ključne besede:
melanholija, metafizika, izgubljeni objekt, možni svet, Sigmund Freud, Walter Benjamin, Theodor W. Adorno, Giorgio Agamben, Alain BadiouPovzetek
Na sledi Badioujeve »metafizike realne sreče« razprava raziskuje psihoanalitične (Freud) in filozofske (Benjamin) razlage melanholije, z namenom razviti komplementarno metafiziko žalosti. Trdimo namreč, da melanholije ne moremo zvesti na trpljenje posameznika, obsojenega na svojo končnost, temveč je tudi sama, podobno kot Badioujeva realna sreča, povezana z neskončnostjo, subjektivnostjo in resnico. Do te teze pridemo tako, da pokažemo, kako osrednja značilnost melanholičnega objekta ni njegova izgubljenost, temveč njegova nedoločenost in monadična struktura. Melanholija proizvaja takšne objekte, ki se po eni strani zdijo realnosti tuji, po drugi pa omogočajo subjektivno in fikcijsko razvitje drugih možnih svetov.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2017-01-17
Kako citirati
Benčin, R. (2017). Melanholija ali metafizika fiktivne žalosti. Filozofski Vestnik, 37(1). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/4855
Številka
Rubrike
Politika, afekt, pisava
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki