Formacija psihoanalitika in Lacanova šola
Ključne besede:
psihoanaliza, šola, prehod, didaktika, simptomPovzetek
V zgodovini psihoanalize je bila formacija psihoanalitika vse do Lacanove intervencije v šolsko polje v šestdesetih letih podrejena formalnim pravilom didaktične analize. Lacan je pojem didaktike, povezan s produkcijo vednosti v psihoanalitičnem procesu, privedel do koncepta. Psihoanalitično prakso je povezal s formacijo analitika in s šolskim poljem ter vpeljal tako imenovano doktrino prehoda analizanta v analitika. Prehod je bil zasnovan kot postopek prenosa v analizi proizvedene vednosti, kolikor se le-ta dotika realnega. Kasneje se je Lacan oddaljil od strogo didaktične koncepcije prehoda ter formacijo analitika povezal z afektom zadovoljstva kot subjektovim odgovorom na srečanje z realnim. V tej doktrini postane ključni moment psihoanalitikove formacije transformacija, in ne ukinitev simptoma, ki nastopi kot rezultat analitičnega procesa.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2016-03-12
Kako citirati
Žerjav, A. (2016). Formacija psihoanalitika in Lacanova šola. Filozofski Vestnik, 31(1). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/4482
Številka
Rubrike
Šola in njeni prehodi
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki