Dieu fainéant? Bog in telesa pri Descartesu, Malebranchu in Leibnizu

Avtorji

  • Gregor Kroupa

Ključne besede:

novoveška filozofija, vzročnost, stvarjenje, Bog, telesa

Povzetek

Ohranjanje v bivanju, součinkovanje s sekundarnimi vzroki in okazionalizem so tri drže, ki jih v novoveški filozofiji lahko Bog zavzame do ustvarjenega univerzuma. Namen prispevka je pokazati, v kakšnih oblikah so se te tri prvotno srednjeveške teorije obdržale skozi sedemnajsto stoletje pri Descartesu, Malebranchu in Leibnizu. Skušamo pokazati, da čeprav ne moremo vselej z gotovostjo razbrati, kateremu izmed naukov je vsak od avtorjev zavezan, moramo Descartesa interpretirati kot pristaša nauka o součinkovanju, Malebrancha kot okazionalista, medtem ko imamo lahko Leibniza za pristaša zgolj ohranjanja v bivanju. Ker pa ohranjanje substanc v bivanju ni nič drugega kot kontinuirano stvarjenje, trdimo v nasprotju s Alexandrom Koyréjem, da niti Leibnizov Bog ne more biti Dieu fainéant ali Bog sabata.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

2016-03-04

Kako citirati

Kroupa, G. (2016). Dieu fainéant? Bog in telesa pri Descartesu, Malebranchu in Leibnizu. Filozofski Vestnik, 26(1). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/4332