Veliki Drugi ali vzdrževanje videza v javnem prostoru
Ključne besede:
Veliki Drugi, javnost, subjekt, za katerega se predpostavlja, da NE vePovzetek
Skozi primere Antigone, Sygne de Coûfontaine, Abrahama, sindikalne pesmi Joe Hill, portugalske politične situacije v sedemdesetih letih dvajsetega stoletja, filma Bežno srečanje in skozi mnogo drugih anekdot in zgodovinskih koincidenc članek postavlja tezo o velikem Drugem ne kot zgolj kot o anonimnem simbolnem polju, temveč hkrati kot o tisti instanci, ki potrebuje naključnega posameznika, ki ga v določeni situaciji zastopa. V subjektovem odnosu do Drugega gre dejansko za zaprt krogotok, zanko, ki jo najbolje upodablja Escherjeva slika dveh rok, ki slikata druga drugo. Veliki Drugi je virtualni red, ki obstaja le v toliko, kolikor subjekt »veruje« vanj; kolikor subjekt Drugega suspendira, pa izgine s tem tudi subjekt sam, njegova »realnost«.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2016-02-07
Kako citirati
Žižek, S. (2016). Veliki Drugi ali vzdrževanje videza v javnem prostoru. Filozofski Vestnik, 34(3). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/4225
Številka
Rubrike
Nova definicija javnosti
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki