Veliki Drugi ali vzdrževanje videza v javnem prostoru

Avtorji

  • Slavoj Žižek

Ključne besede:

Veliki Drugi, javnost, subjekt, za katerega se predpostavlja, da NE ve

Povzetek

Skozi primere Antigone, Sygne de Coûfontaine, Abrahama, sindikalne pesmi Joe Hill, portugalske politične situacije v sedemdesetih letih dvajsetega stoletja, filma Bežno srečanje in skozi mnogo drugih anekdot in zgodovinskih koincidenc članek postavlja tezo o velikem Drugem ne kot zgolj kot o anonimnem simbolnem polju, temveč hkrati kot o tisti instanci, ki potrebuje naključnega posameznika, ki ga v določeni situaciji zastopa. V subjektovem odnosu do Drugega gre dejansko za zaprt krogotok, zanko, ki jo najbolje upodablja Escherjeva slika dveh rok, ki slikata druga drugo. Veliki Drugi je virtualni red, ki obstaja le v toliko, kolikor subjekt »veruje« vanj; kolikor subjekt Drugega suspendira, pa izgine s tem tudi subjekt sam, njegova »realnost«.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

2016-02-07

Kako citirati

Žižek, S. (2016). Veliki Drugi ali vzdrževanje videza v javnem prostoru. Filozofski Vestnik, 34(3). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/4225