Razkrito: ob treh grobiščih
Ključne besede:
truplo, umetnost, bioumetnost, fenomenologijaPovzetek
Besedilo tematizira tri znake telesnih meja bitij: goreča telesa Banarasa pri ghat-u Manikarnika (starodavna, živa pogrebna grmada), plastinirana, čista, mrtva telesa Body Worlds razstave obducenta/plastinatorja Gunther von Hagensa in polživljenje, delno telo/deli telesa tkivno inženiranih oblik življenja v delih bioumetnikov Oron Catts in Ionat Zurr. To počne skozi temeljno filozofsko preizpraševanje po kajstvu Biti in sicer iz perspektive Heideggerjevega razumevanja umetnikov-filozofov, ki so razvili in uporabili radikalne nove tehnologije v umetniški produkciji novih umetniških oblik, ki odpravljajo razliko in razdaljo med umetnostjo in znanostjo. Besedilo v idiomu performans filozofije prikaže, kako predstavljena na novo nastala bitja subverzirata čas v življenju in smrti: Von Hagens ter Catts in Zurrova v svojih umetniških delih preko ustvarjanja novih tehno-teles (plastinirano telo in meta-telo) in novih tehno-bitij odkrivajo novo razumevanje Biti: posmrtno življenje, polživljenje in delno življenje. Von Hagens z zamrzovanjem časa; Catts in Zurrova z gojenjem preko, s preseganjem časa.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2016-02-07
Kako citirati
Bell, S. (2016). Razkrito: ob treh grobiščih. Filozofski Vestnik, 33(3). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/4200
Številka
Rubrike
Corpus trupel
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki