O anestetizirajočih praksah sodobne umetnosti
Povzetek
Izhodišče mojega prispevka je naraščajoča estetizacija vsakdanjika. Postopek še posebej zadeva mestni prostor, ki v sodobnih zahodnih družbah postaja hiperestetska in obenem estetizirajoča scenerija. Vendar pa kritiki opozarjajo na to, da preobilica estetskih dražljajev vodi v ravnodušnost in v potlačitev ostalih življenjskih dimenzij. Opazen del sodobne umetnosti se vpisuje v estetizirajoče procese in afirmativno estetiko podreja ustrezanju okolju. To zadeva predvsem tako (precej nerodno) imenovano javno umetnost. Vendar pa se pojavljajo tudi umetniški ukrepi, ki so do estetizacije vsakdanjika kritični. Wolfgang Welsch jih označuje za neestetizirajoče. Znova potrjujejo Adornovo pripombo, da so “gerade den ästhetisch avancierten Nerven ist das selbstgerecht Ästhetische underträglich geworden.” Ti ukrepi zahtevajo posebno pozornost estetikov in sicer še posebej tedaj, ko skušajo nadalje razviti kritični potencial svojega področja.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2016-01-29
Kako citirati
Zeidler-Janiszewska, A. (2016). O anestetizirajočih praksah sodobne umetnosti. Filozofski Vestnik, 20(3). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/4123
Številka
Rubrike
Estetika: normativnost, estetizacija in umetnost
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki