“Umna dejanskost” in filozofija

Avtorji

  • Dragana Kršić

Povzetek

Avtorica se v članku osredotoča na razlago Heglovega stavka “kar je umno, je dejansko; kar je dejansko, je umno” iz “Predgovora” Očrtov filozofije prava. Pri razlagi izhaja iz tega, da se Heglove sintagme o “umni dejanskosti” ne da razumeti drugače kot prav v kontekstu, v katerem je izrečena, tj. na podlagi tistega, kar v “Predgovoru” Hegel pove o filozofiji. Tako predstavlja racionalno jedro Heglove “zaskrbljenosti” za filozofijo poskus določitve minimalnih pogojev, s pomočjo katerih neko mišljenje pripoznamo za filozofijo. Prvi tak pogoj zadeva postopek filozofske obravnave, drugi vprašanje aktualnosti filozofije. Šele na podlagi takšnega Heglovega razumevanja filozofije lahko, po avtoričinem mnenju, pravilno razložimo sam stavek o “umni dejanskosti”, tj. oba njegova pola – 'umno' in 'dejansko'.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

2016-01-24

Kako citirati

Kršić, D. (2016). “Umna dejanskost” in filozofija. Filozofski Vestnik, 19(1). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/4029