Leibniz in kitajska filozofija
Povzetek
Članek obravnava Leibnizov odnos do kitajske filozofije, ki ga je oblikoval na poznavanju Yijinga in neokonfucijanske filozofije. Njegov glavni vir so bila dela figuristov, jezuitov zgodnjega osemnajstega stoletja, ki so gradila na prepričanju o skupnem izvoru človeštva. Leibnizova teorija monad ima mnogo skupnega s kitajsko korelativistično filozofijo, poleg tega pa je tudi v analizi trigramov klasičnega kitajskega filozofskega dela Yijing odkril potrditev za svoj binarni sistem. Dejstvo, da so Kitajci že vsaj pred 4500 leti imeli matematični sistem in gojili disciplino racionalnosti in logike, je Leibniza pripeljalo tudi do teze, da bi naj že stari Kitajci imeli naravno religijo, ki jo je Leibnizov učenec Christian Wolff razumel kot ateizem. Z Leibnizom in Wolffom se je v zgodovini evropske filozofije za dve stoletji prekinil odprt in sprejemljiv odnos do neevropskih filozofskih tradicij, in končalo se je kratko obdobje srečanja evropskih filozofov s kitajskimi filozofskimi deli. V Evropi pa se je filozofija vzpostavila kot »zahodna« filozofska tradicija.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2016-01-24
Kako citirati
Milčinski, M. (2016). Leibniz in kitajska filozofija. Filozofski Vestnik, 17(3). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3963
Številka
Rubrike
René Descartes (1596-1996)
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki