Od nostalgije k umetnosti: videti z vsem svojim telesom
Povzetek
Filozofija percepcije, ki jo je razvijal Merleau-Ponty od l. 1945 dalje, kaže pomen izvornega izkustva: vsi smo bili telo med rečmi, preden smo se pričeli od njih razlikovati kot zavedajoči se in spoznavajoči subjekt. Ta izvornost, ki jo vsakdo doživi v svoji individualni zgodovini in je zastavljena kot moment anonimnosti, je doživljena kot nekakšen paradiž in njeni vztrajajoči sledovi so povezani z globoko nostalgijo. Edino umetnost se odziva tej nostalgiji: od svojih prvih besedil dalje pripisuje Merleau-Ponty umetnosti ontološki cilj, s čimer nakazuje pot vsemu nadaljnjemu fenomenološkemu razmišljanju.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2016-01-24
Kako citirati
Saison, M. (2016). Od nostalgije k umetnosti: videti z vsem svojim telesom. Filozofski Vestnik, 17(2). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3955
Številka
Rubrike
Articles
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki