Kako je mogoče postulirati politično?

Avtorji

  • Rado Riha

Povzetek

Prispevek skuša razviti naslednjo tezo: Kantova teorija najvišjega dobrega v drugi Kritiki omogoča, da praktičnega delovanja subjekta ne dojamemo le kot zadovoljevanje naravnih in družbenih interesov samoohranitve. To drugost praktičnega delovanja konceptualizira teorija najvišjega dobrega tako, da pojmovno razčleni in prikaže tisto, za kar v resnici gre univerzalnemu moralnemu Zakonu: tisto, »ne glede na kar« se lahko Zakon edino uveljavlja kot univerzalen, tisti objektni, realni preostanek, ki mora vselej suplementirati Zakon, da bi le-ta lahko učinkoval kot univerzalen. Ta kos realnega razčleni teorija najvišjega dobrega na dva načina. Prvič, v obliki nekega pojma, ki obstaja v empirični realnosti edino kot praznina svojega mesta, in drugič, v obliki dveh drugih pojmov, ki sta navzoča v empirični realnosti le kot tisto, kar nima z njo nobene smiselne povezave, a kar ravno s tem nudi delovanju neko oporo, ki je bolj realna kot empirična realnost sama. Neločljiva povezanost vseh treh pojmov artikulira najvišje dobro na področju praktičnega kot nekaj, o čemer to področje ne more in ne sme ničesar vedeti. Natančneje rečeno, ta povezanost ni drugega kot način, na katerega je nemožno realno v okviru praktičnega delovanja ponavzočeno tako, da je iz tega okvira za vselej izključeno. V drugem koraku skuša prispevek takšno razumevanje postulatov razviti na področju filozofske refleksije političnega.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

2016-01-24

Kako citirati

Riha, R. (2016). Kako je mogoče postulirati politično?. Filozofski Vestnik, 17(1). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3936